hirdetés
hirdetés

Elementárisan eredeti márkabemutató

2009-02-19
A Magyar Fogyasztó Szabadidő konferencia szerda délutáni programjain Kaszás György elemzett, Heal Edina és Guttengéber Csaba elárulta, hogy nem egymással kezdik a napot, Gosztonyi Csaba pedig performerkedett Halász Gyulával.

„Elementárisan eredeti márkabemutató prezentációs módszer szemléltető ismertetése” – így nevezte a Magyar Fogyasztó Szabadidő konferencia programfüzete a szerdai rendezvény délutánjának első előadását, legalábbis azt a részét, amelyben Litkai Gergely humorista, a Comedy Central főszerkesztője prezentálta a csatornát. A humorista előadópartnereként Kaszás György elemzett néhány sikeres esetet, majd a konferencia első előadásához (a délelőtti programról tudósításunk itt) visszakanyarodva a turizmusé lett a főszerep.
 
Kiss Kornélia, a Magyar Turizmus Zrt. munkatársa arról beszélt, hogy a gazdasági recesszió fellendítheti a belföldi turizmust, hiszen az anyagi bizonytalanságban a magyarok valószínűleg inkább lemondanak a tengerparti nyaralásaikról, és valami közelebbi, olcsóbb úticélt választanak. Simon Bernadett, a B&P BrandAktív ügyvezető igazgatója ezt a gondolatsort vitte tovább, és felvázolta az ún. destináció-branding előnyeit. A magyarországi úticélok egységes márkáinak kialakításával ugyanis az utazók is tudatosabban választhatnák meg az úticéljaikat és a turisztikai ágazat, a helyi önkormányzatok és kistérségi társulások is több üzleti célt valósíthatnának meg.

A szabadidős sikermárkákról szóló kerekasztal-beszélgetésen a Sláger Rádió, a Metropol, az Ibusz és az Agárdi Pálinkafőzde képviselői meséltek arról, milyen kommunikációs eszközökkel, rendezvényekkel, road-showkkal, játékokkal tették sikeressé, avagy trendivé a márkájukat, és megtudhattuk azt is, hogy Heal Edina, a Sláger Rádió vezérigazgatója nem a Metropollal, hanem a Népszabadsággal, a Magyar Nemzettel és a Világgazdasággal kezdi a napját, Guttengéber Csaba, a Metropol kereskedelmi igazgatója ugyanakkor nem Slágert, hanem Roxy rádiót hallgat. Domokos Szilárd, a Sanoma marketing- és üzletfejlesztési igazgatója Szabadidős médiumok címszó alatt a Sanoma sikeres márkáiról, a kutatások jelentőségéről és a 360°-os stratégiáról beszélt. „A fogyasztó igényeit bárhol, bármikor, bármilyen médiumban kielégíteni – csak ez a 360°-os megközelítés lehet a túlélés eszköze” – fogalmazott Domokos, példaként a Story márkakiterjesztési folyamatát említve, amely tíz éve kezdődött a magazint kiegészítő Story Ötcsillag Gálával, 2008-ban pedig a Story Online-nal és annak mobilra optimalizált változatával folytatódott.

Az előadások sorát Gosztonyi Csaba, a Carbon Group ügyvezetője és Halász Gyula, az ADCH elnöke rendhagyó performansza törte meg, amelyben két színész és egy kis esti színházi hangulat segítségével azt demonstrálták, vajon mit is csinál egy kreatív szabadidejében, mi jár a fejében a mindennapi, közhelyes élethelyzetek során. A válasz egyébként már a második jelenetből kiderült: az aktuális projekt – hiszen az összes életszituáció egy ásványvíz-márka reklámszpot ötletének képében zajlott le. A színházból a fesztiválok világába lépve a konferenciát Hajnal Tamás, a Human Telex ügyfélkapcsolati igazgatójának előadása zárta, amiben a Sziget fesztiválok legjobbnak tartott márkamegjelenéseit mutatta be.

Lausek Esther

hirdetés
hirdetés