Vezető hírünk
Epica - beindultak a magyarok
2007. november 22. 09:49
Bár a tavalyihoz képest kevesebb magyar ügynökség nevezett idén az Epica reklámversenyre, a hazai reklámcégek összességében több munkával képviselik Magyarországot a mezőnyben, mint egy évvel ezelőtt. Az Epica zsűrizése november 20-tól 23-ig zajlik Párizsban, a munkák értékelésében a Kreatív vezetőszerkesztője, Román Balázs is részt vesz.
Akció-Nxs, BBDO, DDB, Grant Reklám, Grey, Leo Burnett, Ogilvy & Mather, Young & Rubicam - ezek az ügynökségek neveztek idén az Epica reklámversenyre, amelyen összesen 5640 reklám indul a kategóriagyőzelmekért és a fődíjakért. Tavaly tíz magyar ügynökség összesen 37 munkát indított el, idén a nyolc ügynökség 47 alkotással szerepel a mezőnyben. A nevezések száma nem kiugróan alacsony: a régióban a szomszédos országok közül csak Ausztria és Románia múlta felül a magyarok nevezési kedvét. Statisztikailag a német ügynökségeknek van a legnagyobb esélyük: 982 reklámot indítottak el idén.
Az értékelés kategóriánként zajlik, az első három nap a zsűri kategóriánként végignézi az összes indulót, november 23-án pedig a kategóriagyőzteseket és a fődíjasokat választják ki.
Mint arról már beszámoltunk tavaly a magyarok nem voltak igazán sikeresek. A 34 nevezett magyar ügynökségi munkából végül hárman értek el eredményt. Ezüst díjat nyert kategóriáján belül a DDB reklámügynökség Amnesty Internationalnak készített Szemteszt című munkája, és a Sylva reklámügynökség Nikon Nyulak című nyomtatott reklámja. Bronz díjat kapott a Saatchi & Saatchi reklámügynökség Fakó pólók című hirdetése, amely az Ariel mosópormárkának készült.
A fődíjat 2006-ban a Coca-Cola Happiness Factory című reklámfilmje és a Jobsintown.de álláskereső website printhirdetése nyerte meg.
Az Epica reklámverseny különlegessége, hogy a zsűriben kizárólag reklámmal foglalkozó szaklapok újságírói kapnak helyet. A Kreatívot Román Balázs vezető szerkesztő képviseli. A zsűri elnöke a francia Alain Weill, nemzetközileg ismert művészeti és vizuális kommunikációs szakértő.
Az értékelés kategóriánként zajlik, az első három nap a zsűri kategóriánként végignézi az összes indulót, november 23-án pedig a kategóriagyőzteseket és a fődíjasokat választják ki.
Mint arról már beszámoltunk tavaly a magyarok nem voltak igazán sikeresek. A 34 nevezett magyar ügynökségi munkából végül hárman értek el eredményt. Ezüst díjat nyert kategóriáján belül a DDB reklámügynökség Amnesty Internationalnak készített Szemteszt című munkája, és a Sylva reklámügynökség Nikon Nyulak című nyomtatott reklámja. Bronz díjat kapott a Saatchi & Saatchi reklámügynökség Fakó pólók című hirdetése, amely az Ariel mosópormárkának készült.
A fődíjat 2006-ban a Coca-Cola Happiness Factory című reklámfilmje és a Jobsintown.de álláskereső website printhirdetése nyerte meg.
Az Epica reklámverseny különlegessége, hogy a zsűriben kizárólag reklámmal foglalkozó szaklapok újságírói kapnak helyet. A Kreatívot Román Balázs vezető szerkesztő képviseli. A zsűri elnöke a francia Alain Weill, nemzetközileg ismert művészeti és vizuális kommunikációs szakértő.
Szomszédos országok nevezései | ||
Ország | Nevező ügynökségek száma | Nevezett munkák száma |
Románia | 25 | 146 |
Ausztria | 12 | 111 |
Szlovénia | 12 | 41 |
Ukrajna | 11 | 39 |
Szlovákia | 6 | 37 |
Horvátország | 7 | 26 |
Szerbia | 5 | 17 |
Forrás: Kreatív |
(forrás:
Kreatív Online)