hirdetés
hirdetés

Ezüstöt kapott az Initiative

2011-06-21

Ezüst oroszlánt kapott kedd este a Cannes Lions reklámfesztiválon az Initiative Soproni Tökéletes csapolás kampánya. Ekkora magyar sikerre a Kreatív szerkesztősége régóta nem emlékszik, olyanra pedig, hogy egy médiaügynökség így lekörözze a versenyt uraló kreatívokat, hazánkban még nem is volt példa.

Egyedüli médiaügynökségként jelentkezett Magyarországról idén az 58. Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválra az Initiative, és egyetlen kategória egyetlen alkategóriájába benyújtott nevezésével, a Soproni Perfect Draught (tökéletes csapolás) kampánnyal (A Soproni márka reklámügynöksége a White Rabbit -  A Szerk.) hazai viszonylatban rendkívüli sikert aratott. Az ezüstöt érdemelt munka a világ legkülönbözőbb országaiból érkezett 2895 nevezés közül került a legjobb, oroszlánnal díjazott 84 közé.

Ezüst oroszlánt a Kreatív szerkesztőségének (hibás - a Szerk.) kollektív emlékezete szerint Sas Istvánnak az Anna víz reklámjával elért 1979-es sikere óta nem kapott magyar munka, de mint megtudtuk, egy arany azért időközben jutott magyar ügynökségnek: a Republiccal készített Vodafone-kampányért kapta az OMD 2000-ben. (Köszönjük a kommentet Gosztonyi Csabának!), Kiderült az is, hogy a Young & Rubicam 1997-ben, BTL kategóriában szintén elhozott egy bronz oroszlánt, a Borsodinak készített, "Kapaszkodó" című munkával (Köszönjük Simon Zsolt, Tv2). Az elmúlt öt évben a legnagyobb cannes-i elismerés 2008-ban a Leo Burnettnek jutott Magyarországról, az ügynökség az SMS Bandiért kapott bronz oroszlánt online (cyber) kategóriában. Abban az évben még négy hazai alkotás került shortlistre, 2009-ben már csak egy, tavaly pedig egy sem – úgyhogy igazán ránkfért már a sikerélmény.

Németh Béla, az Initiative ügyvezetője így nyilatkozott a győzelem után: “Fantasztikus, régen várt elismerése ez a magyar médiaszakmának! Egy hasonlóan fantasztikus együttműködés eredménye ez a díj, amelyben főszerepet játszott ügyféloldalon a Tóth Gergely vezette Soproni márkáért felelős marketingcsapat és az alapötletet kidolgozó White Rabbit kreatívügynökség. A mi kis triónk közös érdeme ez az ezüst oroszlán!” 




A média kategóriában a Heineken sörmárkájának készített kampányon kívül döntőbe jutott két magyar alkotás, a Laboratory Ikea E-Foldere és az Ogilvy & Mather Habitat for Humanitynek készített Real Estate című munkája nem kapott díjat.

A 84 díjazott munka közül a Grand Prix-t egy koreai kampány nyerte, amelyet a Tesco Homeplus márkájának készített a Cheil Worldwide Seoul, és amely már direkt kategóriában is kapott egy aranyat: a virtuális üzlet egy aluljáróban.

Ezen a munkán kívül még 13 nevezés kapott aranyat, harminc pedig ezüstöt. A legtöbb, kereken tíz oroszlánt média kategóriában az Egyesült Államok viheti haza, második legtöbbet, összesen kilencet az Egyesült Királyság, és hét oroszlánnal gazdagodtak a németek.

Az év médiaügynöksége a pontszámok alapján a hamburgi Jung von Matt lett, a második a fődíjas Cheil Worldwide Seoul, annak ellenére, hogy a kreatívügynökségek mellett idén rengeteg médiaügynökség (MPG, PHD, Starcom, Initiative Madrid, Initiative Hamburg, Maxus, Mediacom, OMD, stb.) szerepelt a győztesek között.

Lausek Esther

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés