hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ezüstöt kapott az Initiative

Ezüst oroszlánt kapott kedd este a Cannes Lions reklámfesztiválon az Initiative Soproni Tökéletes csapolás kampánya. Ekkora magyar sikerre a Kreatív szerkesztősége régóta nem emlékszik, olyanra pedig, hogy egy médiaügynökség így lekörözze a versenyt uraló kreatívokat, hazánkban még nem is volt példa.

hirdetés

Egyedüli médiaügynökségként jelentkezett Magyarországról idén az 58. Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválra az Initiative, és egyetlen kategória egyetlen alkategóriájába benyújtott nevezésével, a Soproni Perfect Draught (tökéletes csapolás) kampánnyal (A Soproni márka reklámügynöksége a White Rabbit -  A Szerk.) hazai viszonylatban rendkívüli sikert aratott. Az ezüstöt érdemelt munka a világ legkülönbözőbb országaiból érkezett 2895 nevezés közül került a legjobb, oroszlánnal díjazott 84 közé.

Ezüst oroszlánt a Kreatív szerkesztőségének (hibás - a Szerk.) kollektív emlékezete szerint Sas Istvánnak az Anna víz reklámjával elért 1979-es sikere óta nem kapott magyar munka, de mint megtudtuk, egy arany azért időközben jutott magyar ügynökségnek: a Republiccal készített Vodafone-kampányért kapta az OMD 2000-ben. (Köszönjük a kommentet Gosztonyi Csabának!), Kiderült az is, hogy a Young & Rubicam 1997-ben, BTL kategóriában szintén elhozott egy bronz oroszlánt, a Borsodinak készített, "Kapaszkodó" című munkával (Köszönjük Simon Zsolt, Tv2). Az elmúlt öt évben a legnagyobb cannes-i elismerés 2008-ban a Leo Burnettnek jutott Magyarországról, az ügynökség az SMS Bandiért kapott bronz oroszlánt online (cyber) kategóriában. Abban az évben még négy hazai alkotás került shortlistre, 2009-ben már csak egy, tavaly pedig egy sem – úgyhogy igazán ránkfért már a sikerélmény.

Németh Béla, az Initiative ügyvezetője így nyilatkozott a győzelem után: “Fantasztikus, régen várt elismerése ez a magyar médiaszakmának! Egy hasonlóan fantasztikus együttműködés eredménye ez a díj, amelyben főszerepet játszott ügyféloldalon a Tóth Gergely vezette Soproni márkáért felelős marketingcsapat és az alapötletet kidolgozó White Rabbit kreatívügynökség. A mi kis triónk közös érdeme ez az ezüst oroszlán!” 




A média kategóriában a Heineken sörmárkájának készített kampányon kívül döntőbe jutott két magyar alkotás, a Laboratory Ikea E-Foldere és az Ogilvy & Mather Habitat for Humanitynek készített Real Estate című munkája nem kapott díjat.

A 84 díjazott munka közül a Grand Prix-t egy koreai kampány nyerte, amelyet a Tesco Homeplus márkájának készített a Cheil Worldwide Seoul, és amely már direkt kategóriában is kapott egy aranyat: a virtuális üzlet egy aluljáróban.

Ezen a munkán kívül még 13 nevezés kapott aranyat, harminc pedig ezüstöt. A legtöbb, kereken tíz oroszlánt média kategóriában az Egyesült Államok viheti haza, második legtöbbet, összesen kilencet az Egyesült Királyság, és hét oroszlánnal gazdagodtak a németek.

Az év médiaügynöksége a pontszámok alapján a hamburgi Jung von Matt lett, a második a fődíjas Cheil Worldwide Seoul, annak ellenére, hogy a kreatívügynökségek mellett idén rengeteg médiaügynökség (MPG, PHD, Starcom, Initiative Madrid, Initiative Hamburg, Maxus, Mediacom, OMD, stb.) szerepelt a győztesek között.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (3 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Kedves Kreatív Szerkesztősége,
online és nem online főszerkesztő, hír- és rovatszerkesztő pajtások!

Arra szeretnélek kérni benneteket, hogy vegyétek komolyabban, amit csináltok. Egy kicsit.

Ez milyen szösszenet itten már megint? Most komolyan. Egy középiskolás diákújság simán leköröz benneteket. Professzionalitásban, tájékozottságban, odafigyelésben.

Világos, hogy nem tartozunk a reklámvilág élvonalához – de ilyen újságírással nem is fogunk.

Tessék már szakmaibbnak lenni. Vagy legalább annak tűnni.

Lehet pirulni.
válasza hozzászólásához
#
Köszi Csaba, éreztem, hogy téged kellene megkérdezni! Frissítettem a cikket ez alapján.
#
2000-ben média kategóriában arany a Vodafone-nak OMD/Republic?
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés