hirdetés
hirdetés
hirdetés

Facebook - támadják a reklámok miatt

Adatvédelmi szakemberek és internetezők tiltakoztak a Facebook reklámmal kapcsolatos kísérlete ellen - írja az Sg.hu. A közösségi portál két hete engedélyezte a cégeknek, hogy feltérképezzék a regisztrált tagok vásárlási szokásait. Az adattárolás beszüntetésére online petíciót is indítottak.
hirdetés
A Facebook-tagok online mozijegy-, könyv- és ajándékvásárlási szokásainak feltérképezésére nyílt lehetőségük a cégeknek azt követően, hogy az üzemeltetők kísérleti jelleggel megnyitották előttük a portált. 

A regisztrál tagok képernyőjén minden internetes vásárlás után egy kis ablak jelenik meg,  amelyben arról tájékoztatják őket, hogy a tranzakciót feljegyezték és a rögzített adatokat reklámcélokra használják fel. Ugyan a közösségi portál működtetői minden egyes esetben a felhasználók beleegyezését kérik, azonban az egész folyamat túl gyors, hiszen az ablak mindössze 20 másodpercig látható, utána eltűnik. Ez azt jelenti, hogy sok embernek még arra sincs ideje, hogy tanulmányozza a megjelenített információkat, emiatt inkább automatikusan elfogadják a tájékoztatókat.

A megoldás miatt a Faceobookot számos bírálat érte internetezőktől és adatvédelmi szakemberektől, valamint egy amerikai civil szervezettől, az Electronic Frontier Foundation-től (EFF) is. A MoveOn polgárjogi csoport pedig online petíciót is indított az adattárolás beszüntetésére, hiszen az sérti a látogatók személyes jogait. A tiltakozó levelet eddig háromezer regisztrált tag írta alá. A közösségi portál egyik szóvivője megvédte az eljárást, mert az oldal továbbra is ingyenes, vagyis a reklámok miatt a felhasználóknak nem kell plusz díjakat fizetniük.
(forrás: SG.hu)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés