hirdetés
hirdetés
hirdetés

Feltérképezi a pr-szakmát az MPRSZ

A pr-szakma jelenlegi helyzetét igyekszik felmérni az az online kutatás, amit a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) tegnap kezdett meg az E-benchmark online kutatócég kérdőíveinek segítségével. A felmérés a tervek szerint egy átfogó kutatássorozat első lépése lesz.
hirdetés

Az MPRSZ az E-benchmark online piackutató céggel együttműködésben tervezett kutatássorozatában többek között olyan kérdésekre szeretne választ kapni, mint hogy hol tart a public relations szakma Magyarországon, kik dolgoznak a különböző kommunikációs ügynökségeknél, milyen demográfiai és szociográfiai jellemzőik vannak, milyenek a jövedelmi viszonyaik, milyen eszközöket használnak, és a pr mely területein működnek, illetve hogy az egyes ügynökségek milyen büdzsével rendelkeznek, és ezt milyen struktúrában költik el. A felmérésekkel a szövetség két évtizedes hiányt kíván pótolni, és viszonyítási alapot adni a kommunikációs ügynökségeknek ahhoz, hogy milyen fizetéseket adjanak dolgozóiknak, milyen pr-eszközöket használjanak, milyen területen érdemes erősíteniük.

„Az MPRSZ közel egy éve választott új elnökséget, illetve Szeles Péter személyében új elnököt, és úgy döntöttünk, ezentúl szeretnénk objektív mérőszámokra alapozni a szövetség munkáját” – mondta el a Kreatív Online-nak Varga Zsolt elnökségi tag. „Mostanra jutottunk el oda, hogy ennek érdekében elkezdtük az első adatfelvételt, amiben a pr-szakemberek továbbképzéssel kapcsolatos igényeit igyekszünk feltérképezni, illetve azt, hogy milyen trendeket tartanak fontosnak. A szövetség honlapján letölthető, egyszerű, húsz kérdésből álló kérdőív egyben egy kísérlet is arra, hogy mennyire fogékonyak a szakemberek a válaszadásra” – tette hozzá Varga.

A 2008. szeptember 22-től november 16-ig tartó adatfelvételben a szövetség reményei szerint mintegy ötszáz szakember vesz majd részt, az eredmények pedig mindenki számára nyilvánosak lesznek. „A kezdeményezés már most sikeresnek tekinthető, a kutatás első napján ugyanis majdnem negyven szakember töltötte ki a kérdőívet” - mondta Láng Balázs, a szövetség másik elnökségi tagja.
 
A szövetség új grémiuma célul tűzte ki a szakmai nagykorúsítást, az akkreditáció rendszerének felállítását és a magyar pr-szakemberek ismereteinek bővítését. „A mostani felmérés célja is az, hogy a jövőben a valós szakmai igényekhez igazítsuk képzési programjainkat” - nyilatkozta a szövetség elnöke, Szeles Péter. A kutatást támogatja a Magyar Reklámszövetség, a Magyar Marketingszövetség és a humánpolitikai szakma is.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés