GfK - nőtt a tévémellékletek olvasottsága
2008. március 13. 12:25
A fiatalabbak az életmódmagazinokat, a harmincasok a mama-baba lapokat, míg a 40 évesek főleg a pénzügyi és gazdasági újságokat forgatják a legszívesebben – derül ki a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányából. A korábbiakhoz képest leginkább a napilapok mellékleteként terjesztett tévémagazinok olvasottsága nőtt.
A Nemzeti Médiaanalízisben mért 170 sajtókiadvány közül a magyar felnőtt lakosság 86 százaléka legalább egyet elolvasott – áll abban a felmérésben, amely a tavalyi év júliustól decemberig tartó időszakát vizsgálta.
A kutatás szerint a 18-49-es korosztály az életmódmagazinokat és az autós lapokat, az ABC1 társadalmi státuszú csoport pedig főként a közéleti, gazdasági napi-, valamint hetilapokat olvassa a teljes népességhez képest nagyobb arányban. Az adatok szerint a 18 és 49 év közöttiek az FHM-et, a CKM-et és a Motor Revüt olvassák leginkább.
Mást mutat ugyanakkor a különböző életkori szakaszok szerinti olvasottság: a 18-29 közöttieknél a Game Star, a Cosmopolitan és az FHM a legolvasottabb, a 30-39 évesek a Kismamát, a Baba Patikát és a Polgári Otthont forgatják, míg a 40-49 éves korcsoport az Adó, az Expressz és az Autó2 lapokat részesíti előnyben.
A felmérés arra mutat rá, hogy az egyes fizetős laptípusok közül továbbra is az önállóan terjesztett tévémagazinok a legkedveltebbek, a felnőtt lakosság 32 százaléka olvassa ezeket. A válaszadók hasonló arányban nyilatkoztak úgy, hogy olvassák a megyei, helyi lapokat, míg a harmadik legolvasottabb lapcsoport az általános női lapoké 28 százalékkal.
A megelőző időszakhoz képest leginkább a napilapok mellékleteként terjesztett tévémagazinok olvasottsága nőtt, de többen tájékozódnak az országos bulvár napilapokból, az egészségmegőrzéssel kapcsolatos újságokból, illetve a férfi életmódmagazinokból is.
A kutatás szerint a 18-49-es korosztály az életmódmagazinokat és az autós lapokat, az ABC1 társadalmi státuszú csoport pedig főként a közéleti, gazdasági napi-, valamint hetilapokat olvassa a teljes népességhez képest nagyobb arányban. Az adatok szerint a 18 és 49 év közöttiek az FHM-et, a CKM-et és a Motor Revüt olvassák leginkább.
| A 18-49 éves korosztály által legnagyobb arányban olvasott sajtótermékek és azok olvasottsága a teljes népességhez mérten | |
| Lap címe | 18-49 éves korcsoportban mért olvasottság (a teljes népesség körében mért értékek százalékában) |
| FHM | 168 |
| CKM | 164 |
| Motor Revü | 161 |
| PC Guru | 159 |
| Expressz Képes Autó 1,5M alatt | 157 |
| Cosmopolitan | 154 |
| Pesti Est | 154 |
| Exit | 153 |
| Expressz Képes Haszonjármű | 153 |
| Playboy | 153 |
| Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos, Nemzeti MédiaAnalízis 2007. II. félév | |
Mást mutat ugyanakkor a különböző életkori szakaszok szerinti olvasottság: a 18-29 közöttieknél a Game Star, a Cosmopolitan és az FHM a legolvasottabb, a 30-39 évesek a Kismamát, a Baba Patikát és a Polgári Otthont forgatják, míg a 40-49 éves korcsoport az Adó, az Expressz és az Autó2 lapokat részesíti előnyben.
A felmérés arra mutat rá, hogy az egyes fizetős laptípusok közül továbbra is az önállóan terjesztett tévémagazinok a legkedveltebbek, a felnőtt lakosság 32 százaléka olvassa ezeket. A válaszadók hasonló arányban nyilatkoztak úgy, hogy olvassák a megyei, helyi lapokat, míg a harmadik legolvasottabb lapcsoport az általános női lapoké 28 százalékkal.
A megelőző időszakhoz képest leginkább a napilapok mellékleteként terjesztett tévémagazinok olvasottsága nőtt, de többen tájékozódnak az országos bulvár napilapokból, az egészségmegőrzéssel kapcsolatos újságokból, illetve a férfi életmódmagazinokból is.
| A tíz átlagosnál nagyobb arányban olvasott sajtótermék a 18-29, 30-39 és 40-49 éves korcsoportban | |||
| 18-29 éves korcsoport | 30-39 éves korcsoport | 40-49 éves korcsoport | |
| 1. | Game Star | Kismama | Adó |
| 2. | Cosmopolitan | Baba Patika | Expressz |
| 3. | FHM | Polgári Otthon | Autó2 |
| 4. | Exit | Expressz Képes Ingatlan | Magyar Hírlap |
| 5. | CKM | Expressz Képes Autó | Extra Finomságok |
| 6. | Joy | Baba Magazin | GEO |
| 7. | PC Guru | Szép Lak | Szép Lak |
| 8. | Pesti Est | Képmás | Reakció |
| 9. | Cinema | Expressz Képes Haszongépjármű | Családi Lap |
| 10. | Sport Autó | Otthon | Tina |
| Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos, Nemzeti MédiaAnalízis 2007. II. félév | |||
(forrás:
Kreatív Online)


