hirdetés
hirdetés
hirdetés

GfK - nőtt a tévémellékletek olvasottsága

A fiatalabbak az életmódmagazinokat, a harmincasok a mama-baba lapokat, míg a 40 évesek főleg a pénzügyi és gazdasági újságokat forgatják a legszívesebben – derül ki a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányából. A korábbiakhoz képest leginkább a napilapok mellékleteként terjesztett tévémagazinok olvasottsága nőtt.
hirdetés
A Nemzeti Médiaanalízisben mért 170 sajtókiadvány közül a magyar felnőtt lakosság 86 százaléka legalább egyet elolvasott – áll abban a felmérésben, amely a tavalyi év júliustól decemberig tartó időszakát vizsgálta.

A kutatás szerint a 18-49-es korosztály az életmódmagazinokat és az autós lapokat, az ABC1 társadalmi státuszú csoport pedig főként a közéleti, gazdasági napi-, valamint hetilapokat olvassa a teljes népességhez képest nagyobb arányban. Az adatok szerint a 18 és 49 év közöttiek az FHM-et, a CKM-et és a Motor Revüt olvassák leginkább.

A 18-49 éves korosztály által legnagyobb arányban olvasott sajtótermékek és azok olvasottsága a teljes népességhez mérten
Lap címe 18-49 éves korcsoportban mért olvasottság (a teljes népesség körében mért értékek százalékában)
FHM 168
CKM 164
Motor Revü 161
PC Guru 159
Expressz Képes Autó 1,5M alatt 157
Cosmopolitan 154
Pesti Est 154
Exit 153
Expressz Képes Haszonjármű 153
Playboy 153
Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos, Nemzeti MédiaAnalízis 2007. II. félév


Mást mutat ugyanakkor a különböző életkori szakaszok szerinti olvasottság: a 18-29 közöttieknél a Game Star, a Cosmopolitan és az FHM a legolvasottabb, a 30-39 évesek a Kismamát, a Baba Patikát és a Polgári Otthont forgatják, míg a 40-49 éves korcsoport az Adó, az Expressz és az Autó2 lapokat részesíti előnyben.

A felmérés arra mutat rá, hogy az egyes fizetős laptípusok közül továbbra is az önállóan terjesztett tévémagazinok a legkedveltebbek, a felnőtt lakosság 32 százaléka olvassa ezeket. A válaszadók hasonló arányban nyilatkoztak úgy, hogy olvassák a megyei, helyi lapokat, míg a harmadik legolvasottabb lapcsoport az általános női lapoké 28 százalékkal.

A megelőző időszakhoz képest leginkább a napilapok mellékleteként terjesztett tévémagazinok olvasottsága nőtt, de többen tájékozódnak az országos bulvár napilapokból, az egészségmegőrzéssel kapcsolatos újságokból, illetve a férfi életmódmagazinokból is.

A tíz átlagosnál nagyobb arányban olvasott sajtótermék a 18-29, 30-39 és 40-49 éves korcsoportban
18-29 éves korcsoport 30-39 éves korcsoport 40-49 éves korcsoport
1. Game Star Kismama Adó
2. Cosmopolitan Baba Patika Expressz
3. FHM Polgári Otthon Autó2
4. Exit Expressz Képes Ingatlan Magyar Hírlap
5. CKM Expressz Képes Autó Extra Finomságok
6. Joy Baba Magazin GEO
7. PC Guru Szép Lak Szép Lak
8. Pesti Est Képmás Reakció
9. Cinema Expressz Képes Haszongépjármű Családi Lap
10. Sport Autó Otthon Tina
Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos, Nemzeti MédiaAnalízis 2007. II. félév
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés