hirdetés
hirdetés
hirdetés

ÉLŐ TUDÓSÍTÁS A GOLDEN DRUM-RÓL

Golden Drum – nyolc kategóriában díjaztak

Kedd este nyolc kategóriában hirdettek győzteseket a portorozsi Golden Drum reklámfesztiválon. A lengyel Onovalov emlékmű a kedvenc, a németek taroltak, a TBWA hat díjat nyert. Egyedüli magyar díjazott a Kirowski, ők egy ezüsttel lettek gazdagabbak.
hirdetés

A zsűri kedd délutáni  sajtótájékoztatója alapján úgy volt várható, hogy az emlékezetes, iránymutató és könnyen értelmezhető alkotásoké lesz a főszerep. Ennek ellenére számos díjazott pályaművét a zsűrielnököknek magyarázniuk kellett (vagy kellett volna), mert soknál nem derült ki a közönség számára, hogy miről szólnak, vagy milyen terméket, szolgáltatást reklámoznak. A győztesek kreatívjait bemutató kisfilmek csak elvétve váltottak ki tapsvihart a publikumból - ilyen volt például a frankfurti Leo Burnett által készített UNICEF Landmine Stickers kampánya, vagy Robert Rodriguez A terror bolygója című filmjéhez készített vírusfilm, az egyszerre brutális és nagyon vicces Machine Gun a TBWA/Stream Hamburgtól. Szerettük még a Berlini Filharmonikusoknak készített microsite-ot a Scholz & Friends Interactive tálalásában.



Az este legnagyobb nyertese a lengyel Change Integrated ügynökség Onovalov's Statue néven futó kampány lett, amit a Jelfa gyógyszergyártó cégnek készített.



A két Grand Prix-t és egy Golden Watch-t begyűjtő kreatív egy fiktív kommunista orvos-vegyészről szól, aki a KGB szolgálatában kifejlesztette a másnaposság elleni tökéletes gyógyszert, a SpecTab-ot. A soha nem létező figurának a gyógyszergyár szobrot emelt Varsóban, a Wikipédián álbejegyzések születtek Onovalovról, a Youtube-on előkerültek rég elveszett KGB videók róla, és a média pedig elkezdett azzal foglalkozni, hogy van egy új nemzeti hősük, akiről eddig nem is tudott a lengyel nép.

Az mindenesetre látszik, hogy a Golden Drum megszűnt közép-kelet európai fesztiválnak lenni, és ennek jelentőségét a fesztivál alapító-elnöke, Jure Apih is kihangsúlyozta. A zsűrielnökök között idén nem találunk régióbelit (az orosz származású Serge Fenenko Hollandiában dolgozik), és a nemzeti rangsorban a németek toronymagasan vezetnek 14 díjjal, de erősek az osztrákok is.



A kedd este - és valószínűleg az egész fesztivál - egyetlen magyar díjazottja a Kirowski, akik egy ezüst dobot kaptak az interaktív kategóriában.

A kategóriagyőztesek listája a Szívlapáton.

 
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés