hirdetés
hirdetés
hirdetés

GVH - betelefonálós műsorokat vizsgál

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hamarosan lezárja a televíziók betelefonálós vetélkedőivel kapcsolatos vizsgálatot - írja a Népszabadság. A hivatalhoz négy beadvány érkezett és eljárás indult az RTL Klub, a TV2, az ATV és a Spektrum TV, illetve beszállítóik ellen.
hirdetés
A GVH szerint a pénznyereménnyel kecsegtető tévés betelefonálós műsoroknál az a fő probléma, hogy a nézőket nem tájékoztatják megfelelően, és emiatt eltévednek abban az útvesztőben, amit a játék kitalálói állítanak közéjük és a nyeremény közé. A lap azt írja, hogy a megoldás egy joghézag megszüntetése volna, ugyanis ennek a típusú játéknak az ellenőrzésében sem a Szerencsejáték Felügyelet, sem a fogyasztóvédelem, sem a hírközlési hatóság, sem pedig a versenyhivatal nem illetékes. Az ellenőrzésekkel kapcsolatban már korábban megfogalmazódott, hogy jogszabályt kellene módosítani ahhoz, hogy a játékok ellen fellépjenek.

Idén nyáron a GVH-hoz több panasz is érkezett, ezért eljárás indult a tévétársaságok - RTL Klub, TV2, ATV, Spektrum TV - és beszállítóik ellen. A Népszabadság úgy tudja, hogy szeptember elejéig várható eredmény.

Ősszel a Parlament is foglalkozhat az üggyel, ugyanis az SZDSZ javaslatcsomagot terjeszt majd be a játék kapcsán. A szabad demokraták azt javasolják, hogy a műsorokban vegyen részt közjegyző és a képernyő alján hívják fel a figyelmet a szerencsejáték-függőség veszélyeire.

Korábban már írtunk arról, hogy az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) Panaszbizottsága is vizsgálódott egy telefonos játék ügyében. A médiahatóság tavaly elmarasztalta a Viva zenecsatornát a Virítom című műsorszámával kapcsolatban.
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés