hirdetés
hirdetés
hirdetés

GVH - felpaprikázták

Lezárult a Szegedi Paprika Fűszer- és Konzervgyártó vállalat és a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pere: az ítélet szerint a vállalatnak be kell fizetnie a hárommillió forintos bírságot. A cég ugyanis 2004-ben több más paprikagyártóval együtt megtévesztette a fogyasztókat, mivel „szegedi fűszerpaprika” feliratú csomagolásban forgalmazta termékeit, holott azok külföldi paprikából készült őrleményt is tartalmaztak.
hirdetés
A Fővárosi Ítélőtábla döntésével egy több paprikagyártócéget érintő GVH-s bírságsorozat zárult le.

A GVH négy évvel ezelőtt indított eljárást a Házi Piros Paprika, a Szegedi Paprika Fűszer- és Konzervgyártó, a Kalocsa Fűszerpaprika, a Naturalpár, valamint a Rubin Szegedi Paprikafeldolgozó ellen, fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolása miatt.

A vizsgálat szerint a Házi Piros Paprika 2003-ban és 2004-ben, a Szegedi Paprika Fűszer- és Konzervgyártó és a Kalocsai Fűszerpaprika pedig 2004-ben nem jelölte egyértelműen a csomagolásokon, hogy a magyarnak beállított termékek külföldről származó őrleményt is tartalmaznak. A GVH ezért az előbbi céget hatmillió forintra, a Szegedi Paprikát hárommillió forinra, a Kalocsa Fűszerpaprikát pedig egymillió forintra bírságolta. A Naturalpár és a Rubin ellen megszüntették a versenyfelügyeleti eljárást, mert az import fűszerpaprika-őrleményt is tartalmazó terméket csak ipari felhasználók számára értékesítették.

A versenyhatóság döntése ellen a Kalocsai Fűszerpaprika nem nyújtott be fellebbezést, a Házi Piros Paprika fellebbezése elkésett, így felperesként a perben csak a Szegedi Paprika szerepelt. A társaság keresetét első fokon a Fővárosi Bíróság, majd február végén a Fővárosi Ítélőtábla is elutasította, így a GVH döntése jogerőssé vált.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés