hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sárgalap

GVH - jogerősen bünteti az OTP-t, de nem tudni, mennyire

Miután a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen csaknem félmilliárd forint bírságot szabott ki az OTP egyes reklámjaira, a bank bíróságon támadta meg a döntéseket. A perekben a hitelkártyák esetében jogerősen, a folyószámláknál első fokon a GVH-nak adtak igazat, de a hivatalnak új eljárást kell lefolytatnia a bírság összegéről.
hirdetés
A hitelkártya-hirdetések esetében – ahogy arról a Kreatív Online folyamatosan beszámolt  – a GVH többször is elmarasztalta a bankot: előbb 100 millió, majd a jogsértő magatartás folytatása miatt újabb 200 millió forintra. A hatóság azt kifogásolta, hogy az „akár x napig kamatmentesen használható” ajánlatok nem minden feltétele volt egyértelműen megismerhető a fogyasztók számára.

Az OTP még az első bírság miatt indított pert, de első fokon a Fővárosi Bíróság helyben hagyta az ítéletet, végül a másodfokon eljáró Fővárosi Ítélőtábla jogerősen is a hatóságnak adott igazat. A bíróság ugyanakkor új eljárás lefolytatására kötelezte a GVH-t a bírság megállapításához, szerintük ugyanis az ügy irataiból nem derül ki egyértelműen, milyen marketingköltséggel folyt a kampány.

A folyószámla-kamatokról szóló, 2007 tavaszán és nyarán zajlott kampány „akár 8,5 százalék”, illetve „akár 8 százalék” kamatot ígért, de a hatóság szerint egyes tájékoztatások ekkor is alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére a részletek nem megfelelő kommunikálása miatt. Ebben az esetben 132 millió forint bírságot szabtak ki, amit szintén perre vitt az OTP. Első fokon a Fővárosi Bíróság a GVH-nak adott igazat, de a bírság összegét megállapítandó új eljárásra kötelezte a hatóságot.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés