hirdetés
hirdetés
hirdetés

GVH - megbírságolta a Lidl-t

A Lidl bírságot kapott második születésnapjára a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsától. Az ötmillió forintot azért szabta ki a hatóság, mert az áruházlánc megtévesztette a fogyasztókat a „3-mat kap, 2-öt fizet” születésnapi akcióval.
hirdetés
A GVH szerint a Lidl tavaly novemberben a második születésnapja alkalmából kiadott akciós újságban félreértelmezhető tájékoztatást adott. A „3-mat kap, 2-t fizet” akciót a fogyasztók úgy értelmezhették, hogy az akcióban szereplő két áru megvásárlásával a harmadikat ingyen kapják, valamint úgy is félre lehetett érteni, hogy az akcióban szereplő terméket csak akkor kapják meg kétharmad áron, ha abból hármat vásároltak.

Ezzel szemben a valóság az volt, hogy az akcióban szereplő termékek a korábbi áraikhoz képest kerültek kétharmaddal kevesebbe, vagyis az akció idején nem kellett belőle többet vásárolni ahhoz, hogy csökkent áron kapják meg. Tehát egy termék csupán a korábbi árához képest került kétharmaddal kevesebbe. A reklámok ugyanakkor azt sugallták a fogyasztóknak, hogy a kétharmad árcsökkenés csak akkor érhető el, ha abból többet vásárolnak.

A hivatal úgy véli, hogy a Lidl ezzel az akcióval a többletfogyasztásra ösztönzött, illetve azt a képzetet keltette, hogy az akciós ár mellett még igénybe vehető a klasszikus „kettőt fizet, hármat kap” kedvezmény is.

A Lidl-lel szemben első alkalommal indult versenyfelügyeleti eljárás, de ez a GVH szerint nem számít enyhítő körülménynek, ráadásul a multinacionális háttérrel rendelkező cég rendelkezik piaci és versenyjogi tapasztalatokkal.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés