hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sárgalap

GVH - megtévesztő üdültetőket büntetett

Két üdülési jogot értékesítő vállalkozást marasztalt el a fogyasztók megtévesztése miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A Kereknap 2003-at és a Holiday Club Hungary-t azért büntette meg a GVH, mert olyan ingyenes üdülési lehetőségekkel csábították a nyaralni vágyókat, melyek valójában nem voltak ingyenesek.
hirdetés
A két megbüntetett vállalat úgynevezett timeshare szerződés keretében értékesít üdülési jogokat: ez azt jelenti, hogy egy adott bel- vagy külföldi szállodában lehet évekre előre szálláslehetőséget venni. Ha pedig a vendég végül nem akkor, vagy nem ott szeretne üdülni, ahová az általa kötött szerződés eredetileg szól, akkor üdülési jogát elcserélheti mással.

A timeshare lehetőségeket az üdülési jogokkal foglalkozó cégek bemutató előadással népszerűsítették, azonban megtévesztették az érdeklődőket, amikor azt ígérték, hogy a résztvevők ingyenes üdülést kapnak.

A Kereknap 2003 és a Holiday Club Hungary által felkínált – ingyenesnek mondott - szállásutalványokkal ugyanis csak akkor lehetett üdülni, ha regisztrációs díjat fizetett a vendég a szállás lefoglalásakor.

A Kereknap 2003 emellett egy speciális – próbacsomag elnevezésű – lehetőséget kínál fel azoknak akik drágának, esetleg hosszúnak találják a timeshare szerződés keretében megszerezhető, sok évre előre szóló használati jogot. A 33 hónapon belül igénybe vehető üdülési lehetőség megvásárlásának ajánlatával azt sugallta az értékesítő, hogy – időben történő bejelentkezéssel - az egyik nagy nemzetközi csereszervezet katalógusában szerepelő szinte valamennyi üdülőbe el lehet jutni, de a GVH szerint ez nem felelt meg a valóságnak.

A Kereknap 2003 emellett elhallgatta a fogyasztók elől, hogy megváltoztatta a szezonbeosztását, aminek következtében egyes üdülési jogok drágábbak lettek, a Holiday Club Hungary pedig nem tudta bizonyítani azt a kijelentését, miszerint „a kezdetek óta piacvezető szerepet tölt be az üdülési jogok hazai piacán” illetve Európában dobogós helyet ért el.

A fogyasztókat megtévesztő fenti tájékoztatások alkalmazása miatt a Kereknap 2003-nak ötmillió, a Holiday Club Hungary-nak pedig kétmillió forint bírságot kell fizetnie. A bírság összegének megállapításakor egyébként súlyosító körülmény volt, hogy a két társaságot korábban már többször elmarasztalta a versenyhatóság.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés