GVH – megbírságolta a British Airwayst
2007. október 12. 11:44
Újabb légitársaságot bírságolt meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a piactisztítási céllal indított vizsgálata során. Ezúttal a British Airways kapott ötmillió forintos büntetést azért, mert a jegyárakat nem tüntette fel megfelelően.
A GVH áprilisban indított vizsgálatot az angol légitársaságnál, mivel azt gyanította, hogy az egyes hirdetéseiben megtéveszti a fogyasztókat. A versenyhivatal 2006-os április-májusi londoni, illetve a tavaly szeptemberben és idén januárban futott Dream Flights nevű promóció vizsgálata során kiderült, hogy a hirdető a rádiós reklámokban nem hívta fel a figyelmet arra, hogy a feltüntetett jegyárak nem tartalmazzák a járulékos díjakat és költségeket. A rádiószpotok mellett az óriásplakátokon közzétett információ sem volt elegendő.
A GVH szerint a repülőjegyek ára több elemből áll, ezek közül csak az egyik, hogy az adott légitársaság milyen árat számol fel ügyfelének, hiszen a fogyasztó a szolgáltatást csak akkor veheti igénybe, ha a járulékos költségekkel együtt összeálló, teljes vételárat kifizeti.
A GVH piactisztítási céllal vizsgálódik a légitársaságoknál, megtévesztő árközlése miatt a British Airwaysen kívül korábban már bírságot kapott a Sky Europe, a SmartWings, a WizzAir, valamint a KLM. Ezekbe. Az öt ügyben összesen 104 millió forint büntetést rótt ki a GVH, a tájékoztatás szerint a vizsgálatsorozatának még nincs vége.
A GVH szerint a repülőjegyek ára több elemből áll, ezek közül csak az egyik, hogy az adott légitársaság milyen árat számol fel ügyfelének, hiszen a fogyasztó a szolgáltatást csak akkor veheti igénybe, ha a járulékos költségekkel együtt összeálló, teljes vételárat kifizeti.
A GVH piactisztítási céllal vizsgálódik a légitársaságoknál, megtévesztő árközlése miatt a British Airwaysen kívül korábban már bírságot kapott a Sky Europe, a SmartWings, a WizzAir, valamint a KLM. Ezekbe. Az öt ügyben összesen 104 millió forint büntetést rótt ki a GVH, a tájékoztatás szerint a vizsgálatsorozatának még nincs vége.
(forrás:
Kreatív Online)