hirdetés
hirdetés
hirdetés

IAB - az online költés 2009-re lenyomja a tévét

Az Internet Advertising Bureau (IAB) szerint 2009-re az online reklámköltés átveszi a hatalmat a televíziós költéstől Nagy Britanniában - írja a BrandRepublic. Az IAB részben arra alapozza prognózisát, hogy az internetes reklámköltés kutatásaik szerint tavaly 38 százalékkal növekedett.
hirdetés
Az IAB kimutatásai szerint többek között a gyorsuló szélessávú kapcsolatok, közösségi hálók, és az egyre terjedő laptophasználat duzzasztotta fel az utóbbi évek online reklámköltését. Tavaly 38 százalékkal, 2,8 milliárd fontra nőtt az online reklámpiac, a 2006-os 11,4 százalékos piaci részesedését 15,3 százalékra emelve. Igaz, ez a növekedési ütem lassabb a 2006-os 41 és a 2005-ös 66 százaléknál, de így is meghaladta az IAB korábbi, 35 százalékos prognózisát.

Az IAB a PricewaterhouseCoopers tanácsadócéggel és a World Advertising Research Centre-rel együtt készített jelentés szerint az internet volt az egész reklámipar 2007-es növekedésének motorja – de jövőre már az is megeshet, hogy vezető helyre kerül a versenyben. Az IAB ugyanis azt prognosztizálja, hogy a tévé és a sajtó mögött helyet foglaló internet jövőre több reklámbevételt termel, mint az eddig egyeduralkodó klasszikus médiumok.

Guy Phillipson a szervezet vezérigazgatója elmondta: „Világos, hogy a marketingigazgatók ma már felismerik az internet értékét az üzletben, és egyre többen használják a rich mediát és a videókat márkaépítésre, ahogy azt a korábban a tévében tették.”

Amennyiben megtörténik a szigetországban a váltás, korántsem lesznek az elsők a világon: mint arról már írtunk, az Institutet för Reklam - och Mediestatistik (IRM) független svéd reklám- és médiakutató intézet adatai szerint a tavalyi harmadik negyedévben az internetes reklámköltések már megelőzték a televíziós költéseket Svédországban.

Igaz, a kilenc hónap – és az év - összességét tekintve egyébként még mindig a televízió vezetett az internet előtt.
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés