John Hegarty-t díjazzák Cannes-ban
2011-05-23
Díjat alapítottak a Cannes Lions szervezői. Az első kitüntetett a Levi’s kampányok atyja lesz.
Új díjat alapítottak a Cannes Lions reklámfesztivál szervezői. A „Lion of St. Mark” névre keresztelt elismerés úgy fog kinézni, mint a velencei Szent Márk-tér oroszlánszobrai, melyek után eredetileg mintázták a reklámfesztivál díjait, mielőtt az esemény véglegesen Cannes-ba költözött (1984-ig a fesztivál ingázott Velence és Cannes között).
A díjjal olyan személyeket jutalmaznak, akik hosszan tartó, komoly hozzájárulást tettek a kreatívszakmáért. Az idei, első díjat ennek szellemében Sir John Hegarty, a Bartle Bogle Hegarty (BBH) alapítója és globális kreatívigazgatója kapja meg.
Sir John még junior art direktorként kezdte a szakmát Londonban a Benton and Bowles nevű ügynökségnél. Azóta csak felfelé ívelt a pályája, ott volt a Saatchi & Saatchi, valamint a TBWA London alapítói között, majd 1982-ben létrehozta a Bartle Bogle Hegarty-t, amellyel elnyertek lényegében minden fontos reklámos díjat. Legemlékezetesebb kampányaik talán a Levi’s márkához kötődnek, mellyel 28 év után tavaly szakított a cég.
Az elismerést június 25-én fogják átadni Hegarty-nak a Cannes Lions reklámfesztiválon, melyről a Kreatív is intenzíven tudósít majd.