hirdetés
hirdetés

Kétmilliárdot keres a Dell marketingese

2008-07-30
Egy amerikai marketingigazgató átlagosan 1,5 millió dollárt vitt haza a tavalyi évben. Ez közel 8 százalékos jövedelememelkedést jelent 2007-hez képest – áll az Advertising Age kutatásában. Ki mennyit keres az ügynökségi hálózatok élén? Mennyi a magyar marketinges fizetése? Jövedelemtérkép az Egyesült Államokban és itthon.

15,5 millió dollár (2,3 milliárd forint). Ennyit keresett tavaly Mark Jarvis, a Dell marketingigazgatója, ezen felül kapott még egy hárommillió dolláros bónuszcsomagot és privát használatot egy kisrepülőre, amely a gyors közlekedést biztosítja a Texas-i Dell központ és a Californiai háza között.
     
A Dell marketinges csúcsvezetője vezeti azt a listát, amelyet az Advertising Age szaklap felkérésére az Equilar humán erőforrás tanácsadó cég készített. A 100 céget megkérdező felmérés nemcsak a fizetéseket, hanem az összes pénzbeli és nem anyagi kompenzáció mértékét is vizsgálta. A marketingvezetők többsége nem keres ennyire jól: a top 10 cégnél átlagosan 4,8 millió dollárt (705 millió Ft) vittek haza a marketingvezetők, az átlag pedig 1,5 millió dollár (220 millió Ft) évente. Ráadásul ez nem azt jelenti, hogy az említett összeg egy tizenkettede jelent meg havonta a bankszámlájukon. A összes jövedelem átlagosan egynegyede a valós fizetés, egynegyede egyéb bónusz és nem pénzbeli juttatás, a maradék rész pedig részvények formájában jut el a vezetőkhöz.
     
A kutatásból kiderült az is, hogy a marketingvezetők fizetése tavalyhoz képest nyolc százalékkal nőtt. A kutatás kitért a nagy amerikai médiacégek vezérigazgatóinak fizetésére is, ezek lényegesen meghaladják a marketinges vezetők éves csomagjait: a csúcson 67,6 millió dolláros csomaggal (10 milliárd Ft ) a CBS elnök-vezérigazgatója, Leslie Moonves áll. A legszegényebb médiavezér a Google elnök-vezérigazgatója, Eric Schmidt, aki évente mindössze 480,5 ezer dollárt (71 millió Ft ) visz haza, igaz ő jelképes egydolláros fizetést kap évente.
   
Az ügynökségi hálózatok csúcsvezetőinek fizetését az AdAge egy korábbi számában májusban tette közzé. E szerint a listát John Wren, az Omnicom Group vezérigazgatója vezeti, aki évente 10,4 millió dollárt (1,5 milliárd Ft) keres, akit Michael Roth, az Interpublic Group vezére követ 8,9 milliós éves fizetéssel. Martin Sorell, a WPP vezérigazgatója a dobogó harmadik helyére szorult éves 7,5 milliós jövedelmével. 
      
A marketinges állás itthon sem fizet rosszul. Ahogy a Kreatívban korábban már megírtuk a Hewitt Associates tanácsadó cég kutatása szerint a marketingigazgatók átlagosan közel 17 millió forintot visznek haza évente. Ebben szintén benne vannak a pénzbeli és nem pénzbeli juttatások is. Mindezt a reklámügynökségeknél dolgozó szakemberek bérezésével vetettük össze, ahol a kreatívigazgatók átlagosan 15 millió forintot keresnek évente.

(forrás: AdAge, Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés