hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kevesebbet költünk karácsonyra, mint három éve

A magyarok főleg ruhákat és kiegészítőket vesznek ajándékba, de húsz százalékuknak a hamis dvd-k ellen sincs kifogása. Két friss felmérés eredményei.

hirdetés

Magyarországon a lakosság háromnegyede legfeljebb száz eurót, azaz körülbelül 28 ezer forintot tervez ajándékokra költeni az idei karácsonyi szezonban – derül ki a GfK Csoport és a Wall Street Journal Europe 2010. őszi, reprezentatív kutatásából. A két cég 2010 szeptemberében 16 országban végzett felmérést arról, hogy a 15 év feletti lakosság mennyit szán idén karácsonyi ajándékokra, milyen ajándékokat vásárol, és hol szerzi be azokat.

Ruhát, kevés pénzért egy helyen

A magyar költési hajlandóság megfelel a régiós szintnek, de nem meglepő módon jóval alatta marad a többi európai országénak. A felmérésben résztvevők egynegyede ugyanis száz és 250 euró közötti összeget, 28 százalékuk pedig 250 eurónál is többet költ majd karácsonyi ajándékokra. Érdekes viszont, hogy a válság által még nem sújtott 2007-es szezonhoz képest a magyarok nagyobb mértékben fogják vissza karácsonyi vásárlásaikat, mint általában az európaiak. Hazánkban a megkérdezettek közel fele várhatóan kevesebbet fog majd költeni, mint három évvel ezelőtt, míg Európa egészében ez az arány 38 százalék. Azoknak az aránya, akik többet terveznek költeni, mint akkor, az európaiaknál 14,5, a magyaroknak pedig csupán hét százalék. 

A kutatásból kiderül, hogy a legtöbb európai szeret mindent egy helyen elintézni, azaz leggyakrabban bevásárlóközpontokban, áruházakban, valamint szuper- és hipermarketekben szerzi be az ajándékokat. Tízből hat európai ezeket a forrásokat választja, és ez nem változott 2007-hez képest sem. A második legnépszerűbb vásárlási helyszínek mindenhol a kisebb szaküzletek, butikok, ajándékboltok – ez is szinte változatlan a három évvel ezelőtti kutatási eredményekhez képest. Az online vásárlás tekintetében azonban megosztott az európai lakosság. Míg Európa egészében öt százalék, egyes országokban tíz százalékot is eléri az online vásárlók aránya, Magyarországon mindössze két százalék él ezzel a lehetőséggel. Kiemelkedő ugyanakkor az európai átlaghoz képest Magyarországon azok kilenc százalékos aránya, akik utcai kereskedőktől, illetve a különböző karácsonyi vásárokban tervezik megvenni az ajándékokat.

Nincs különbség abban, hogy elsősorban ruházatot és kiegészítőt vesznek az emberek: minden második európai – köztük a magyarok is – ilyenekkel ajándékozza meg leginkább a szeretteit. Európai szinten a második legkedveltebb ajándék a játék, ezt követik a könyvek, majd szorosan következnek a szépségápolási termékek. Élelmiszert, italt mindösszesen a válaszadók 16 százaléka vásárol ajándékba. Magyarországon másképp alakul a preferenciasorrend. Nálunk a második helyen a szépségápolási termékek szerepelnek, a harmadikon a könyv, a negyediken a játék.

Inkább a hamis dvd, mint a hamis cd

A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület megbízásából a Tárki azt mérte fel, milyen arányban terveznek cd-t, dvd-t vagy szoftvert venni a magyarok karácsonyra, és mennyi hajlandóság van bennük arra, hogy akár hamis termékekkel lepjék meg a szeretteiket. 

A megkérdezettek 11 százaléka – főképp diplomások, fiatalok és budapestiek – nyilatkozott úgy, hogy karácsonyra zenei cd-t vásárol, miközben a válaszadók háromnegyede nem tervezi ezt. A potenciális vásárlók hatvan százaléka elzárkózik attól, hogy hamis cd-t vásároljon ajándékba, de minden ötödik megtenné ezt, ha olcsón jutna hozzá.

A potenciális hamis cd-vásárlók fele akár karácsonyra is ajándékozna hamis cd-t. Bár ugyanúgy 11 százalék volt azok aránya, akik terveznek dvd-t vásárolni szeretteiknek, ezeknek csupán fele zárkózik el a nem eredeti dvd-től. 29 százalék akár hamis dvd-t is venne ajándékba, közülük 68 százalék pedig akár a karácsonyfa alá is tenne ilyet.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés