hirdetés
hirdetés
hirdetés

Kiskarácsony a nagyvállalatoknál

A nagyvállalatok több mint harmada vásárol karácsonyra nagyobb tételben reklámajándékot, egyötödük pedig félmillió forint felett költ. A legkedveltebb ajándékok továbbra is az irodaszerek, írószerek, és a különféle italok – derül ki a Promo Direkt kutatásából.
hirdetés

A cégek karácsonyi ajándékozási szokásaira rákérdező kutatás háromezer, félmilliárd forint éves árbevételnél nagyobb vállalatot mért fel telemarketinges módszerrel. A kutatás szerint idén is érezhető az „övmegszorítás”: a tavalyi 12 százalékhoz képest idén 5,6 százalékra csökkent a több mint egymilliót költők aránya. 53 százalékra nőtt viszont a 100-500 ezer közöttieké, míg az ajándékozásra kevesebb, mint százezer forintot szánók aránya maradt 31 százalék.

A legkedveltebb ajándékok továbbra is (a tavalyi beszerzések alapján) az irodaszerek, írószerek, nyomtatványok, naptárak és cd-k (39 százalék), nagy az italok, borok aránya (27 százalék). Édességekre, divatcikkekre, trikókra, baseball-sapkákra, sporteszközökre már kisebb volt a kereslet. Egyéni, exkluzív ajándékokat csupán 3 százalékuk keresett.

A termékek kiválasztásánál az idén is viszonylag sokan említették az egyediséget (18 százalék), az újdonság csupán 4 százalékuk számára döntő. A döntő szempontok: az emblémázhatóság (30 százalék), a minőség (26 százalék), a praktikusság (24 százalék) és az olcsóság (20 százalék).

A szállítók közül olyan cégeket említettek, mint az Anda Present, a Duál Reklám, a Fortrend, a Golding és a Promix. Mellettük sokan választanak pincészeteket, illetve nagy áruházláncokat.

Szentirmay László, a Promo Direkt ügyvezetője elmondta, hogy nőtt a karácsonyi ajándékszezonon kívül máskor is rendelők aránya, és arányuk ma már 35 százalékot tesz ki szemben a tavalyi 23 százalékkal. Hangsúlyozta továbbá,, hogy a felmérésből kitűnt, hogy 1050 cég szívesen fogadna konkrét ajánlatot is.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés