Könnyű léptek
Fanta Light-szpot Kubából
Az ügynökséggel, a főszereplőkkel és a stábbal együtt is csak 11 fős csapat alig egy hétig volt a helyszínen. Egyetlen nap állt rendelkezésre a terepszemlére, egy nap a castingra, valamint egy a díszlet felépítésére és két nap a forgatásra. A kinti castingon a kubai statisztákat és modelleket kellett kiválasztani, akik a legtöbb szereplőt felvonultató jelenetben 40-en voltak. A díszlet kialakításában egy Magyarországon élő kubai belsőépítész nyújtott segítséget.
Az éghajlati és fényviszonyok miatt a forgatásra napi 9 óra jutott. Ennek megfelelően a nap járása határozta meg a forgatás ütemét, így fényirányban, és nem kronológiai sorrendben vették fel a jeleneteket. Az is a napállás függvénye volt, hogy mikor vehetik fel az óceán és mikor a packshot jeleneteit. Az óceán türkizkék, meseszerű színvilága csak egy bizonyos fényszögben, dél körül jelenik meg, ám ekkor a lábnyomok láthatatlanok. A lábnyomok árnyékai csak akkor látszanak a hófehér homokban, ha a partot laposan éri a napfény, csakhogy ebben az időszakban a nagy víz ezüstszínű. A lábnyomok eltüntetése a szpotban számítógépes utómunka eredménye.
Az erős fények ellenére a közeli jeleneteket bevilágították. A technikát, a világosítót, valamint a díszlet egyes berendezési tárgyait is a kubai filmgyár bocsátotta a stáb rendelkezésére.
A zenére épülő szpot kézikamerával készült, amely a 40 fokos hőségben két napig szinte állandóan az operatőr kezében volt. A lendületes kameramozgások életszerűséget kölcsönöztek a filmnek. Ezt fokozzák a statiszták táncmozdulatai is – minimális rendezői instrukciókkal sikerültek –, amelyek révén természetes módon elevenedik meg a kubai emberek életszeretete.
Az Olaszországban élő magyar főszereplő lányt, aki a nemzetközi címlapfotók után első reklámszerepét alakította, egy milánói modellügynökségtől kölcsönözte a stáb.
A többi reklámfilmtől eltérő stílusú szpotot a remények szerint a régió többi országában is vetítik majd.