hirdetés
hirdetés
hirdetés

Könnyű léptek

Fanta Light-szpot Kubából

Magyar ügynökségnek ritkán adódik arra lehetősége, hogy távoli tengerparton forgathasson. A Coca-Cola legújabb szpotját Havannától 30 kilométerre, a kubai tengerparton vették fel.
hirdetés
Az augusztus elején bevezetett narancsízű light üdítőital a hatodik a Magyarországon kapható Fanta-termékek sorában. A látvány hitelessége, a szín- és fényorgia, valamint a kubai emberek természetes életöröme miatt esett a választás a kubai Santa Maria Beach-re, bár tárgyaltak spanyol és görög helyszínekről is. Az új ízfilm rendezője – ugyanúgy, mint a korábbi Vadmálna- és Lime-szpotoké is – Herczeg Attila volt.

Az ügynökséggel, a főszereplőkkel és a stábbal együtt is csak 11 fős csapat alig egy hétig volt a helyszínen. Egyetlen nap állt rendelkezésre a terepszemlére, egy nap a castingra, valamint egy a díszlet felépítésére és két nap a forgatásra. A kinti castingon a kubai statisztákat és modelleket kellett kiválasztani, akik a legtöbb szereplőt felvonultató jelenetben 40-en voltak. A díszlet kialakításában egy Magyarországon élő kubai belsőépítész nyújtott segítséget.

Az éghajlati és fényviszonyok miatt a forgatásra napi 9 óra jutott. Ennek megfelelően a nap járása határozta meg a forgatás ütemét, így fényirányban, és nem kronológiai sorrendben vették fel a jeleneteket. Az is a napállás függvénye volt, hogy mikor vehetik fel az óceán és mikor a packshot jeleneteit. Az óceán türkizkék, meseszerű színvilága csak egy bizonyos fényszögben, dél körül jelenik meg, ám ekkor a lábnyomok láthatatlanok. A lábnyomok árnyékai csak akkor látszanak a hófehér homokban, ha a partot laposan éri a napfény, csakhogy ebben az időszakban a nagy víz ezüstszínű. A lábnyomok eltüntetése a szpotban számítógépes utómunka eredménye.

Az erős fények ellenére a közeli jeleneteket bevilágították. A technikát, a világosítót, valamint a díszlet egyes berendezési tárgyait is a kubai filmgyár bocsátotta a stáb rendelkezésére.

A zenére épülő szpot kézikamerával készült, amely a 40 fokos hőségben két napig szinte állandóan az operatőr kezében volt. A lendületes kameramozgások életszerűséget kölcsönöztek a filmnek. Ezt fokozzák a statiszták táncmozdulatai is – minimális rendezői instrukciókkal sikerültek –, amelyek révén természetes módon elevenedik meg a kubai emberek életszeretete.

Az Olaszországban élő magyar főszereplő lányt, aki a nemzetközi címlapfotók után első reklámszerepét alakította, egy milánói modellügynökségtől kölcsönözte a stáb.

A többi reklámfilmtől eltérő stílusú szpotot a remények szerint a régió többi országában is vetítik majd.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés