Lady Gaga a világ legkreatívabb embere
Egy klasszikus reklámszakember sincsen a Fast Company idei kreatívlistáján. Az IT-szektor és a média túlsúlya mellett popsztárok, dizájnerek, építészek, képzőművészek, divattervezők és kutatók vannak a legkreatívabbak százas listáján.
Idén is publikálta az üzleti innovációval, dizájnnal és technológiával foglalkozó Fast Company a „100 Most Creative People in Business” listáját. A 2009-es évvel ellentétben, amikor azt írtuk, hogy feltűnően kevés a reklámos a listán, 2010-ben már egyetlen reklámszakember sem fért be a legfontosabb száz kreatív közé. E pillanatfelvétel a reklám a kreatíviparágakon belüli globális szerepét talán átpozícionálhatja.
2010-ben továbbra is az IT-szektorból került ki a legtöbb kreatív elme a Fast Company szerint. A tendenciát folytatva a popkultúra sztárjai is egyre többen vannak (Jay-Z -11.), vagy a Tom Jobim hűlt helyére lépett bossanova-legenda, Gilberto Gil (46.), Lady Gaga első helye pedig hangsúlyeltolódást jelenthet a kreatív iparágakról vélt általános gondolkodást figyelembe véve.





A reklámhoz legközelebb álló arc a 76. helyre került Chris Barbour, az Adidas Sport Style részlegének digitális marketingigazgatója. Barbour nevéhez fűződik az Adidas cipők augmented reality kóddal való ellátása, a cipőtervező program bevezetése az Adidas.com-on, valamint az az okostelefon-alkalmazás, amely az utcán tetszőlegesen lefényképezett Adidas-cipőket ismeri fel, és azonnal kidobja az adott cipő történetét.