hirdetés
hirdetés
hirdetés

Korlátozná a bűnügyi hírek arányát az új médiatörvény

Több módosító indítványt is tárgyaltak a Parlamentben az alakuló médiatörvény kapcsán hétfőn. A Jobbik nem teljesen elégedett, mindenesetre a magyar zene és a bűnügyi hírek aránya adott lehet a jövőben.

hirdetés

Elfogadták azt az alakuló médiatörvényhez benyújtott jobbikos módosító indítványt, amely kimondja: a jelentős befolyásoló erővel rendelkező kereskedelmi televíziók reggeli és esti hírműsoraiban a bűnügyi tematikájú híranyag vagy tudósítás nem lehet hosszabb terjedelmű a hírműsor időtartamának húsz százalékánál. A magyar zene arányát a rádiókban 35 százalékban határoznák meg.

Az indítványban kimondott korlátozás az RTL Klub és a Tv2 reggel hét óra és fél kilenc közötti, valamint az este hat és kilenc óra között sugárzott hírműsoraira vonatkozna, és érvényes lenne a Neo FM és a Class FM reggeli hírműsoraira is. Arra a kérdésre, mi minősülne bűnügyi hírnek, Novák Előd azt mondta: ezt nem a médiatörvényben kell meghatározni, elbírálása a médiatanács joga lesz. A Jobbik ugyanakkor aggályosnak tartja, hogy egy másik módosító javaslat kiskaput nyitott az érintett médiumok számára.

Novák Előd kedden sajtótájékoztatón elmondta: a kormánytöbbség olyan módosító javaslatot fogadott el, amely voltaképpen felmentést ad a műsorkvóták alól azon médiaszolgáltatóknak, amelyek több médiaszolgáltatást nyújtanak. Hozzátette: így e szolgáltatóknak a műsorkvótákat valamennyi médiaszolgáltatásuk összesített műsoridejének átlagában kell teljesíteniük.

Ez azt is jelentheti, hogy ha az RTL Klub vagy a TV2 megvásárol egy helyi kábeltelevíziót, megteheti, hogy azokban az előírtnál nagyobb arányban teljesíti közszolgálati kötelezettségét, és így „tehermentesítheti" esti híradóit.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés