Mini-szigettel nyomul a Sziget külföldön
Hollandiában és Olaszországban már volt Sziget Fesztivál, legalább is a helyi szervezők hasonló elnevezéssel rendeztek partikat annak érdekében, hogy felhívják a fiatalok figyelmét a magyarországi zenei fesztiválra. Franciaországban Sziget-esteket tartottak, a kampányt plakátok egészítették ki. Németországban audio-podcast sorozat harangozta be a rendezvényt, Barcelonában pedig fesztiválbemutató koncert volt például a Besh O Drommal. A külföldi népszerűsítésre a Sziget szervezőiroda több mint százmillió forintot fordított, de hatmillió forint értékben hozzájárultak a kampányhoz a Magyar Turizmus (MT) külképviseletei is.
A szervezet évek óta azért száll be a kampányba, hogy a rendezvény által minél többen megismerjék Magyarországot, mint turisztikai célpontot. Több országban rendezvények, hirdetések és kiadványok szóltak a Szigetről, némelyiket az MT külképviselete szervezte, vagy egyedül, vagy pedig a fesztivál promóciós irodáival együtt.
Hollandia
A holland fiataloknak turisztikai információs anyagokat osztogattak a „My city Budapest” elnevezésű, ötnapos kulturális rendezvénysorozaton, ahol magyar zenekarok koncerteztek. (Ez a program a februárban Budapesten zajlott „My City Amsterdam” társrendezvénye volt.) A holland My City-t és a koncerteket a Magyaren
A Magyaren Travel készített a Szigethez és a magyar ifjúsági fesztiválokhoz kapcsolódóan egy magazint, a Hot Hungarian Summert, amelyhez háttéranyagokat, szövegeket, naptárat biztosított az MT. A tízezer példányban terjesztett lapot egyetemekre, egyetemi klubokba, bárokba és zenei bolthálózatokba juttatták el.
Hollandiában hirdetés jelent meg a Szigetről a DePers napilap FestivalKrant című mellékletében, valamint ötezer plakátot is kihelyeztek országszerte.
Tavaly ötezer holland látogatott el a Hajógyári-szigetre és az MT szerint a szigetelő holland fiatalok hetven százaléka két éven belül visszatér Magyarországra.
Franciaország, Olaszország

Tavaly több mint 11 ezer francia vett részt a Szigeten.
Az olasz fiatalok figyelmét zenei rendezvénysorozattal hívták fel: az ország tíz nagyvárosában Sziget Sound Festivalt szervezett az olasz promóciós ügynökség, amely szintén a Sziget elnevezést használta. A helyi rendezvényen fiatal olasz zenekarok versenyeztek egymással, a legjobb fellépő nyereménye pedig bemutatkozási lehetőség a budapesti Szigeten.
A koncertsorozaton az MT Magyarországot, mint turisztikai desztinációt is hirdette.
Németország, Ausztria
A podcast linkje több podcast- (Podcast.de, Podster.de, Mypods.de) és fesztiváltematikus (Festivalguide.de, Festivalplaner.de) portálra is felkerült, de elérhető a Sziget.hu-ról, a Hungary.com-ról, a Budapestinfo.hu-ról, a Malev.de-ről, és az Ekla-berlin.de-ről.
A sorozat meghallgatható itt.
Ausztriában az APA hírügynökség és a turisztikai szaksajtó segítette az MT kommunikációját. A Szigetről beszámolt a Bahnmax magazin, a Biber fiatal értelmiségiek magazinja és a Red Bulletin havi magazin, a Rádió Wien pedig megemlítette a kétórás Magyarországról szóló összeállításában. A Wien Live havi magazin egyoldalas Budapestről szóló írásában kiemelte a fesztivált, és az olvasók között kisorsoltak fővárosi szállást, valamint Budapest kártyát is. I
Egyesült Királyság, Írország, Spanyolország, Lengyelország, Szlovákia
Az MT a Sziget Fesztivál spanyolországi promócióját végző céggel közösen fesztiválbemutató koncertet szervezett Barcelonában május 8-án. Az eseményen fellépett a Besh O Drom, a Les Touffes Krétiennes és Dj Mata Hari. A koncertek mellett vetítették a tavalyi Szigeten készült 50 perces spanyol riportfilmet, amit a Tele5 tévécsatorna Nosolomusica című programja is bemutatott.
A lengyel utazók figyelmét az MT direkt marketinggel hívta fel: a több tízezer címre kiküldött hírlevelet újságírók, utazási irodáknak és intézetek kapták. Szlovákiában pedig 140 utazási iroda és 50 médiaszakember kapott hírlevelet a fesztiválról.
A fesztivál múltja és a folyamatos kampány eredményeképpen az elmúlt tíz év alatt teljesen átalakult a látogatók összetétele: a bérletesek 70 százaléka külföldi és összesen 40 ezer ember érkezik az országhatáron kívülről – írja a Világgazdaság. A Budapest Airport 20 ezerre becsüli azoknak a fesztiválozóknak a számát, akik repülővel jönnek Budapestre.
Külföldi médiumok a Szigeten |
Ausztria: Neue Kärtner Tageszetung, APA, ORF, FM4 Radio Belgium: RTL TV, Club RTL TV, Youmake TV, MINT Rádió, napilapok Egyesült Királyság: Data Transmission Franciaország: Le Nouvel Observateur Hollandia: HP-DeTijd, DePers, OOR Izrael: Timeout, Maariv, Hair, Pnai Plus, Harel-Moradi pr-ügynökség, Spanyolország: Chispa Music, Publico, USA: Globorati.com |