hirdetés
hirdetés
hirdetés

MT - a magyarok Balatonra utaznak

A Magyar Turizmus megbízásából készített felmérés szerint a magyarok legnépszerűbb úticélja a Balaton. A legtöbben júliusban és augusztusban utaznak és a nyári szezonban várhatóan 139 milliárd forintot költenek a belföldi utazásra.
hirdetés
A M.Á.S.T. Piac- és Közvéleménykutató Társaság telefonos reprezentatív felmérése szerint a magyar háztartások 57 százaléka tervez utazást idén május és szeptember között. Az iskolai végzettséggel és a jövedelemmel párhuzamosan nő az utazási kedv, de szívesebben kelnek útra a fiatalabbak, illetve azok, akik nagyobb településen élnek.

Az utazást tervezők nyolctizede belföldön utazik, ezen belül 62 százalék csak belföldi, 21 százalék pedig nemcsak hazai tájra, hanem külföldre is ellátogat.

A legnépszerűbb belföldi úticélnak a Balaton számít, második helyen pedig Budapest-Közép-Dunavidék szerepel, de felkerült a dobogóra Észak-Magyarország is. Az utazások közel kétharmada júliusban és augusztusban zajlik.

A felmérés arra is kitért, hogy a pihenés átlagos időtartama 5,2 éjszaka, ugyanakkor az utazások mintegy 21,7 százaléka egyhetes, míg az egy-három éjszakás kikapcsolódások részesedése 46 százalék.

A külföldi úticéloknál Horvátország nyert közel 18 százalékkal, második Olaszország, majd Románia. Az Európán kívüli utazások aránya 8,2 százalék, a leggyakrabban felkeresett ország Egyiptom és Tunézia. Külföldön már hosszabban pihennek a magyarok, átlagosan 7,7 éjszakát töltenek el.

A magyarok idén május és szeptemberben várhatóan 139 milliárd forintot költenek el belföldön, bár a nyári hónapok eredményét az időjárás befolyásolhatja. A kutatás szerint az utazásra fordított kiadások az elmúlt években nem változtak jelentősen.

A Balatont népszerűsíti óriásplakát-kampányában az MT támogatásával a Mi Balatonunk Egyesület. A Crom Reklámügynökség által készített plakátot Balatonfüreden parlamenti politikusok ragasztották ki, ezzel is azt szimbolizálták, hogy a Balaton ügye mindenkié. Az óriásplakát egyébként nemcsak az országutak mentén, hanem a nagyobb városokban is látható lesz.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés