hirdetés
hirdetés
hirdetés

Neked miért éri meg reklámosnak lenni?

Weisenburger István válaszol

„A napok egybefolytak. Szürkén és unalmasan teltek, hála a munkámnak, amellyel aprópénzre váltottam a tehetségemet. Mostanra már festőművész lehettem volna. Ehelyett arckrémreklámokat fabrikáltam” – mutatja be Hollywood a nagyközönségnek az art direktort.
hirdetés
Ez Halle Berry, a Macskanő monológja, aki hippiszerkóban érkezik a munkahelyére, egy fém-üveg felhőkarcoló sokadik emeletére.

Ez a kettősség jellemzi anyagilag és erkölcsileg az a.d. életét. Kizárólag művészetből megélni lutri, kell egy biztos pont. Egy jó ügynökség pedig lehetőséget teremt kicsit az „elszállásra”, önmegvalósításra.

A kreatív élete csupa kihívás, naponta új, kognitív feladatok, a legváltozatosabb paraméterekkel, empatikus képességek igényével. Ezek mögött – szerencsés esetben – családias jellegű munkakörnyezet áll, ami nélkül az alkotómunka lehetetlen... Ezért éri meg.

Hallottam a minap egy kutatásról, amelyből az derült ki, hogy a kreatívok kreativitását nem növeli az anyagi jutalmazás. Elgondolkodtató.

A valóság csupa kompromisszum, van futószalag-feladat elég, meg végül a jutalom sem marad el, az elképzelt, buddhista szentély jellegű fekvőpárnás-füstölős alkotóműhely helyett pedig egy légtérben 15 mobil- és stabil telefon leselkedik. Délutánra tornyosulnak

a legsürgetőbb feladatok: „csinálós” és „kitalálós” munkák, a telefonok is felélénkülnek, még egy layout, még egy meeting, szuperhősök vagyunk, otthon tovább pörgés, hátha eszembe jut valami jobb... és akkor azt álmodja, hogy kék overalljában, azon piros alsónaciban, vékony cérnaszálba kapaszkodva lendül éjszaka a toronyházak között, lángokkal és füsttel körülvéve, egyik karjában egy brief, a fogai között ceruza, zuhan a határidő felé... aztán megszólal az ébresztőóra. Lenyomja. Még visszaalszik 10 percet. Csak vissza az álomba. Zuhanás közben belekiabálja a mélységbe:

– Az a kutatás hamiiiiis!

Weisenburger István, Publicis, art director
a szerző cikkei

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés