hirdetés
hirdetés
hirdetés

NHH - nyilvánosak a digitális pályázati tervek

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) nyilvános konzultációra bocsátotta honlapján a digitális átállást megalapozó, országos földfelszíni televíziós és rádiós műsorszóró pályázatok kiírási dokumentációját. A pályázatok eredményhirdetése 2008 elején várható és a digitális földfelszíni műsorszórás már jövőre beindulhat Magyarországon.
hirdetés
A törvény alapján a pályázatok nyertesei 12 évre szóló, egy alkalommal 5 évvel meghosszabbítható üzemeltetési jogosultságot nyerhetnek majd el. Az NHH két pályázatot ír majd ki, az egyik pályázat öt digitális televízió műsorszóró hálózat, azaz multiplex üzemeltetési jogosultságának megszerzésére, a másik pedig a digitális rádió műsorszóró hálózat üzemeltetési jogosultságára vonatkozik.

Az NHH-nak a végleges pályázatokat a konzultációt követően, legkésőbb október 31-ig kell megjelentetnie. A konzultációra bocsátott pályázati kiírás szerint a földfelszíni televíziós műsorszórásnak három multiplexen 2008-ban kell beindulnia, és e három multiplex közül a másodikon a nyertes pályázó mobil-TV szolgáltatást is nyújthat.

A rádiós multiplexen szintén jövőre kell megkezdeni a műsorszórást. A pályáztatásra kerülő további két televíziós multiplexen a műsorszórás a jelenlegi analóg földfelszíni országos műsorszórás leállítása után indulhat be.

Mint arról már a Kreatív Online is beszámolt, az Európai Unióban - és így Magyarországon is - a földfelszíni analóg műsorszórást legkésőbb 2011. december 31-éig le kell váltania a digitális műsorszórásnak. A 2006-ban Genfben 101 ország részvételével megtartott Körzeti Rádiótávközlési Értekezlet eredményeként Magyarországnak a digitális átállás során összesen nyolc televíziós és három rádiós multiplex áll rendelkezésére.

A mostani pályázat után fennmaradó három televíziós és két rádiós multiplex hasznosításáról a későbbiek során születik döntés.

A pályázati kiírások további részletei megtekinthetőek az NHH honlapján itt.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés