hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ősszel jelenik meg Google Chrome operációs rendszer

A Google ősszel tervezi a Windows-rivális ingyenes operációs rendszere, a Chrome bevezetését.
hirdetés

"Azon dolgozunk, hogy az új szoftver idén ősszel megjelenhessen" - mondta Sundar Pichai, a Google termékfejlesztési alelnöke a tajpeji CompuTex számítástechnikai vásáron. "A szoftver megjelenésének napján már több millió felhasználóval számolunk" - hangsúlyozta a szakember.

Az internetes keresőmotorjáról ismertté vált cég tavaly nyáron jelentette be, hogy felveszi a versenyt a Microsofttal és az Apple-lel és egy olyan nyílt forráskódú operációs rendszert készít, amely a Chrome böngésző alapjaira épülve kifejezetten a webes alkalmazások futtatására lesz alkalmas.

A Google adatai szerint a Chrome böngészőt több mint 70 millió ember használja világszerte. Elemzők szerint azonban az új, ingyenes rendszer népszerűsége egyáltalán nem garantált, ugyanis még mindig kérdéses, hogy a hardvergyártók tervezik-e a Chrome-alapú készülék bevezetését.

A fejlesztők részére tavaly novemberben tették elérhetővé az alkalmazások írásához szükséges Chrome-forráskódot.

Az operációs rendszert kezdetben az alacsony memóriakapacitással rendelkező, kifejezetten internetes használatra készülő netbookokra telepítik. Az ilyen gépeket használók a felhőprogramozás (cloud computing) előnyeit kihasználva adataikat nem a saját számítógépükön, hanem az internetes szervereken, azaz "a felhőben" tárolják majd.

A szoftver megjelenésében sokkal inkább hasonlít egy webes böngészőre, mint a Microsoft vagy az Apple hagyományosnak tekinthető operációs rendszereire. A Google tervei között pontosan az szerepel, hogy a felhasználókat az internetre és az ott található reklámok felé terelje. Ennek azonban az a hátránya, hogy a rendszer csak nagysebességű internetkapcsolattal működik megfelelően.

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés