hirdetés
hirdetés
hirdetés

Reklámhét - BTL-ről, modellekről beszéltek

A BTL lehetőségeiről és használatának előnyeiről beszélt a Reklámhéten Kuna Tibor, a Merlin Communications stratégiai igazgatója.
hirdetés

Nemes Bálint, a Zoom Models ügyvezetője a nagyközönségnek azt mondta el, miért rossz stratégia, hogy Magyarországon a reklámarcok között kevés a közép- és az idős korosztály.

Az egyetemistákat és a főiskolásokat BTL-eszközökkel szólíthatják meg a hirdetők a leghatékonyabban - mondta el a Reklámhét budapesti helyszínén tartott előadásában Kuna Tibor, a Merlin Communications stratégiai igazgatója.

„A fiatalok körében erős az elfordulás a klasszikus felületektől, telítettek ATL-hirdetések üzeneteivel, erős kritikai érzékkel rendelkeznek. Ezt a célcsoportot egy BTL-kampánnyal hatékonyabban meg lehet szólítani” - hangzott el Kuna Tibor előadásában, amelyet főként az érintett korosztálynak tartott a Budapesti Kommunikációs Főiskolán. Mint mondta: a BTL abban különbözik a klasszikus hirdetésektől, hogy hitelesebbnek hat, ráadásul mélyebb és összetettebb üzenetet lehet vele átadni. A fiatalok pedig könnyebben levonják a következtetéseket, mint az idősebbek, és nem kell nekik mindent a szájukba adni. Kuna Tibor példaként hozta fel a Taposd laposra versenyt, amelyet a Magyar Sörgyártók Szövetsége hirdetett meg egyetemistáknak, az aktivitás megszervezésével pedig a Merlint bízta meg. A verseny célja az volt, hogy a hallgatók minél több sörösdobozt gyűjtsenek össze és készítsenek belőle egy alkotást. A sörgyűjtő mozgalomról számos médium beszámolt környezetvédelmi híradásokban, ami Kuna Tibor szerint hatékonyabb volt, mintha sajtóhirdetéseket helyeztek volna el.

Csizmadia Attila, a Plazma Média ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a reklámfelületek dömpingjében célszerű arra törekedni, hogy egy felület minél kevésbé legyen zavaró, mégis lekösse a figyelmet. Ennek az az oka - magyarázta az előadó - hogy a Plazma Média reklámfelületei olyan helyekre kerülnek, ahol viszonylag több időt töltenek el a fogyasztó, például postán várakozás közben, vagy benzinkutaknál, ahol szintén előfordul, hogy sorban áll az ember.

A késődélutáni időpont ellenére is sokan - főleg lányok - érkeztek Nemes Bálint, a Zoom Models ügyvezetőjének előadására. Nemes Bálint - annak ellenére, hogy modellügynökséget vezet - arra hívta fel a figyelmet, hogy nem szabad bedőlni a reklámok által keltett érzésnek, miszerint 40 éves kor és 50 kiló fölött az ember már nem számít. Nemes Bálint sminknélküli modellekkel és rosszul beállított, illetve bevilágított fotókkal támasztotta alá véleményét. Az előadó jó kezdeményezésnek tartja a Dove Valódi szépség című kampányát, amely azt a reklámok által sugallt tévhitet segít eloszlatni, hogy a nők csak akkor számítanak vonzónak, ha fiatalok és modellalkatúak. A szakember rossznak tartja, hogy Magyarországon a reklámarcok közül hiányzik a közép- és idős korosztály, és szerinte hibás lépés, hogy emiatt a negyvenéveseket megszólító reklámok arcai huszonévesek, akiket sminkesek próbálnak öregíteni.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) második alkalommal szervezte meg a Reklámhetet. Az esemény nem csak Budapesten, hanem Debrecenben, Győrben, Nyíregyházán, Pécsett, Székesfehérváron és Szegeden zajlik október 9-e és 13-a között.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés