Szegény Facebook: minden olyan barátságos volt, aztán jöttek az álhírek
A Facebook az NBA rájátszások idején mutatta be új reklámját, amelyben elvileg bocsánatot kér.
- Kiderül, mi alapján moderál a Facebook
- Kicsit nyöszörög, aztán beindul a visszaszoktató gépezet
- Zuckerberg hatalmas tanítást kapott egy szenátortól
- Zuckerberg elismerte: személyesen is felelős az adatlopások miatt
- Zuckerberg: a Facebook összes felhasználóját érinthetik az adatlopások
- Egyszerűsíti a Facebook az adatkezelési beállításokat
- Zuckerberget a Kongresszus elé idézné két szenátor
A Facebook hitelessége és üzleti tevékenysége már jó ideje ellentmondásos, ennek volt csúcspontja a Cambridge Analytica-botrány (több mint 50 millió ember adataival éltek vissza), amelynek következményeit a közösségimédia-cég azóta próbálja enyhíteni - többek között adataink transzparensebb kezelésével és biztonságban tartásával. Illetve most egy tévéreklámmal, amelyet az NBA szerda éjjeli rájátszása idején sugároztak az Egyesült Államokban.
Ebben a reklámban a Facebook elvileg bocsánatot kér, de gyakorlatilag szinte áldozatnak állítja be magát. A narratíva szerint volt egy afféle ártatlan, édeni állapotot, amelyben az emberek a Facebookot barátkozásra, egymás megismerésére használták, illetve arra, hogy kevésbé legyenek magányosak. De aztán jaj! Jöttek a spamek, a kattintásvadászat, az álhírek és az adatokkal való visszaélés. "Mindez változni fog" - jelenti ki a narrátor, majd hozzáteszi, hogy a Facebook védeni fogja a adatainkat, biztonságosabb hely lesz, hogy lényegében visszaadja magát a "barátoknak". A reklám mottója: here together.
Lent tekinthető meg a videó, ami kicsit olyan, mint a Szabadság téren látható sasos-arkangyalos emlékmű.