hirdetés
hirdetés

Szonda Ipsos, GfK Hungária - új adatok a PMX-ben

2007-02-28
Új modullal bővült a Szonda Ipsos és a GfK Hungária közös adatbázisa, a Product Media Index (PMX). A modul a tévénézés minőségi tényezőinek vizsgálatára ad lehetőséget.
A Szonda Ipsos és a GfK Hungária 2005 második felében indította el a termékvásárlásra és nem-tévés médiafogyasztásra - sajtóolvasásra és rádióhallgatottságra - vonatkozó PMX adatbázisát, melynek 2006-tól tévés adatokkal is bővített állománya mostantól áll a megrendelők rendelkezésére.

A PMX tévés adatokkal való bővítése saját kutatásra és a két kutatócég közös adatbázisára épül. Mint azt Kovács Barna, a Szonda Ipsos kutatásvezetője a Kreatív Online-nak elmondta, a PMX tévés modul nem versenytársa, hanem inkább kiegészítője kíván lenni az AGB-nek.
Az AGB műszeres, a tévénézés mennyiségi tényezőit kimutató méréseivel szemben a PMX a tévénézés minőségi mutatóit vizsgálja, naplós méréssel, melyben 1500, országosan reprezentatív mintán felvett háztartás szerepel. A naplót évente négyszer töltik ki az egyes háztartások, 12 évnél idősebb tagjai.

Ezzel a módszerrel a Szonda Ipsos tévénaplójából nyert adatok segítségével hat tévécsatorna csaknem 60 műsorának az elérése, illetve a műsorba való bevonódás, elégedettség, valamint a műsorválasztás tudatosságának mértékét mutató információk elemezhetőek.

Kovács Barna hozzátette: a már meglévő adatbázisokkal együtt összesen több, mint 3000 márkára, termékre és szolgáltatásra vonatkozó adat, 200 feletti médiafelület (napilapok, magazinok, rádiók, televíziók, weblapok), 60 tévéműsor, valamint életmód, életstílus és szocio-demográfiai változók együttes vizsgálatára van lehetőség a PMX-ben.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés