hirdetés
hirdetés
hirdetés

Születésnapi workshop a trnd-vel

Mi a különbség a klasszikus marketingkommunikáció és a kollaboratív marketing között? Hogyan és miért nőtt a trnd nemzetközi és hazai szinten? Erről is szó volt a Kreatív és a trnd Word-of-Mouth workshopján.

hirdetés

Több mint ötven marketinges és kommunikációval foglalkozó szakember részvételével tartott workshopot az Ankertben múlt héten a trnd Word-of-Mouth marketingre szakosodott cég és a Kreatív.

A felvezető előadást Palotai Zoltán tartotta, aki a marketingkommunikációs megközelítés átalakulásáról és a valódi fogyasztói intrerakciók erejéről beszélt. Előadását egy meglepő adat ismertetésével kezdte: az idén januárban publikált Ederman's kutatásból idézett, amely keretében 15 ezer embert kérdeztek meg 12 különböző országban a márkákhoz kapcsolódó viszonyaikról. Az egyik legmegdöbbentőbb eredmény az lett, hogy az emberek 87 százaléka szeretne mélyebb kapcsolatot építeni márkákkal, ehhez képest a márkák mindössze 17 százaléka elégíti ki ezt a fogyasztói igényt. Emellett a megkérdezettek 70 százaléka szerint a márkák egyetlen céja a profitszerzés és nem különösen törődnek azzal, hogy a fogyasztók mit gondolnak valójában.

Palotai Zoltán
Palotai Zoltán

Az előadás egy másik érdekes megállapítása szintén ezen kutatáson alapult és arról szólt, hogy a megkérdezettek sokkal szívesebben iratkoznak fel egy cég vagy egy márka hírlevelére, minthogy kapcsolatba lépjenek a márkával a Facebookon. Éppen ezért a márkáknak érdemes nagyon átgondolni, hogy mire költik el a pénzüket, hiszen egy Facebook-közösség felépítése és fenntartása meglehetősen költséges és nem biztos, hogy valódi értékké alakítható.

Palotai Zoltán ezt követően elmesélte a trnd alapításának hátterét, illetve azt, hogy a német gyökerű cég hogyan terjeszkedett Európában, mi volt a hazai trnd története és itthon hogyan fejlődtek. A cég életében az egyik legfontosabb aktuális fejlemény, hogy a Bertelsmann német médiavállalat 50 százalékos tulajdonrészt vásárolt a trnd-ben.

A workshop résztvevői ezután személyesen is megtapasztalhatták, hogy működik egy WOM-kampány. A trnd-sek a workshop előtt a jelentkezők közül kisorsolsoltak néhány embert, akit ideiglenes márkanagykövetnek neveztek ki. Ezen személyek a trnd projektmenedzsereitől termékcsomagot kaptak, amiben háromféle ízesítésű csokoládé volt. A nagykövetek feladata az volt, hogy a közelükben ülőkkel kóstoltassák meg a csokit, beszélgessenek a termékről, majd töltessenek ki egy kérdőívet is.

A 10-15 percig tartó duruzsolást követően a közönség jól lakott a csokikkal és természetesen mindenkinek ki is alakult a véleménye arról, melyik a jó csomagolás, melyik a legfinomabb íz, stb. A játékos termékteszt eredményeit a workshop végén ismertette Palotai Zoltán.

A bevezető előadást követően Brousil Gabriella, a trnd senior WOM consultantja és Szabó Emese, a Numil Kft. márkamenedzsere közösen mutatta be, hogyan segítette a Word-of-Mouth marketing az új Lactamil müzliszeletet és tejes ital bevezetését. Az előadók elmesélték, hogy a projektben 400 szoptató anyukával közösen próbálták ki és tették még ismertebbé a márkát. Az elhangzottak szerint az első és az egyik legnehezebb feladat a megfelelő tesztelő kör leválogatása volt, mivel itt egy nagyon speciális termékről volt szó. Ezután képet kaptunk arról is, hogyan zajlott a kommunikáció a kismamák és a Lactamil márkamenedzsere között, illetve, hogy milyen visszajelzések érkeztek a projektben részt vevő anyukáktól és milyen feljlesztéseket hajtottak végre ennek eredményeként a terméken. A kampány során a 400 márkanagykövet összesen közel 30 ezer márkáról szóló beszélgetést generált. Az előadás egyik konklúziója az volt, hogy a WOM-kampányok esetében minden esetben mérhető az eredményesség.

Brousil Gabriella, trnd senior WOM consultant és Szabó Emese, Numil Kft. márkamenedzsere
Brousil Gabriella és Szabó Emese

A workshop következő előadója Torma Kálmán pszichológus, vezetési és szervezetfejlesztési tanácsadó volt. A szakember az emberi viselkedés oldaláról közelítette meg a marketingkommunikáció klasszikus és újabb eszközeit, közöttük a Word-of-Mouth marketinget is. Az előadás fő mondanivalója az volt, hogy az ember azzal szeret üzletet kötni (tetszőleges vásárlás egy üzletkötésnek tekinthető), aki őt partnerként kezeli. 

Torma Kálmán szerint azt tekintjük szívesen partnernek, aki érdeklődik irántunk, aki elfogad olyannak, amilyenek vagyunk, aki segít megőrizni az „arcunkat”, aki támogatja önbizalmunkat, aki kompetensnek, döntőképesnek tekint minket. Ezért cserébe mi is megadjuk a partner-státuszt. Ez érvényes márkákra és cégekre is.

Torma Kálmán
Torma Kálmán

A workshop további részében Csabai Dávid, a trnd-közép-kelet-európai nemzetközi kampánymenedzsere elmondta, hogy mi motiválja a márkanagyköveteket, majd levetített egy videót, amiben a trnd néhány márkanagykövete mesélte el személyes élményeit.

Csabai Dávid, a trnd-közép-kelet-európai nemzetközi kampánymenedzsere
Csabai Dávid

A workshop Mészáros Milán, a trnd senior tanácsadójának előadásával zárult. A szakember azt mondta el, hogy a WOM végig jelen van egy vásárlási folyamat során. Impulzust generál, ha hallunk egy termékről, hiszen a személyes ajánlásra jobban emlékszünk, amikor a polcoknál válogatunk. A megfelelő információkkal felvértezve tökéletesíthető a termékélmény a kipróbáláskor, ezután pedig mi is tovább ajánljuk a terméket másoknak, akik így megkapják az impulzust.

Mészáros Milán, trnd senior WOM consu
Mészáros Milán

Az előadás után Palotai Zoltán ismertette a workshop elején indított csokitesztelés eredményeit, amiből kiderült, melyik csomagolástípus és melyik ízesítés tetszett és ízlett a legjobban a résztvevőknek. A hivatalos program után a 10 éves trnd pezsgővel és szendvicsekkel várta a közönséget az Ankert pultjainál.

A további képekért kattintson!
 

 

 

 

 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés