hirdetés
hirdetés
hirdetés

Tudósítás

Talán lesz valami az Epicán

A tavalyinál kicsit kevesebb magyar nevezés érkezett az Epica reklámversenyre idén. A zsűrizés kedden kezdődött Párizsban és pénteken hirdetnek eredményt.
hirdetés

ACG.Hey, BBDO, Café Contact, DDB, Ideatime, Kirowski, Leo Burnett, McCann Erickson, Republis, Scholz & Friends - ez a tíz ügynökség nevezett idén az Epica reklámversenyre, összesen 33 munkával. Ez kicsit kevesebb, mint tavaly, amikor nyolc ügynökég 47 munkának adott esélyt. Regionális összehasonlításban ezzel a számmal a középmezőnyben vagyunk, a legbizakodóbbak az osztrákok és a románok, de az ukrán szomszédok nevezési kedve is erősödött az elmúlt években.

Az Epica versenyre összesen 4945 nevezés érkezett, míg tavaly 5640 alkotásról gondolták úgy az ügynökségek, hogy érdemes befizetni a nevezését. A megmérettetésen egyértelműen a német ügynökségek akarnak a leginkább nyerni, 1230 reklámot indítottak el idén, az Egyesült Államok viszont nem érzi igazán magáénak ezt a versenyt, mert idén összesen egy ügynökség nevezett két alkotást.

A zsűrizés kategóriánként zajlik, az első három nap a zsűri kategóriánként végignézi az összes indulót, pénteken pedig kiválasztják a kategóriagyőzteseket és a fődíjasokat.

Az utóbbi években a magyarok nem kerültek a fődíj közelébe, tavaly egyedül a Leo Burnett, Samsungnak készített hirdetése kapott bronz díjat. Ahogy azt korábban megírtuk a tavalyi verseny tévéreklámos fődíját a brit Fallon London vehette át, a Cadburys Dairy Milk márka Gorilla című reklámjáért, a sajtóreklám fődíjasa a Macel nevű francia ügynökség, Beyond the News azaz A hírek mögött című, a France 24 nevű hírtelevíziónak készített reklámja lett. Az outdoor Epica D'or-t a Pepsi Dare for More című reklámja nyerte, amit a német BBDO Düsseldorf készített, az interaktív Epica D'or-t a svéd Farfar nevű ügynökség vehette át a gálán a Diesel divatmárka fehérnemű-kollekciójának készített Heidies című kampányáért.

Az Epica reklámverseny különlegessége, hogy a zsűriben kizárólag reklámmal foglalkozó szaklapok újságírói kapnak helyet. A Kreatív Online-t Román Balázs főszerkesztő képviseli. A zsűri elnöke a francia Alain Weill, nemzetközileg ismert művészeti és vizuális kommunikációs szakértő.

Az Epica reklámversenyről többet, részletesebbet a Szívlapáton!
 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés