hirdetés
hirdetés
hirdetés

Exkluzív tudósítás Cannes-ból

Társadalmi célú kampányok - etika és márkaépítés

A társadalmi célú kampányokat nem mindig ellenőrzik és bonyolítják le megfelelően, de egy valóban etikusan kivitelezett kampány nem csak a kitűzött és kommunikált célhoz visz közelebb, hanem építi a márkát, és növeli az iránta tanúsított lojalitást - többek között ez derült ki a Wunderman által szervezett „Etika, marketing és a modern márka” című cannes-i pódiumbeszélgetésből.
hirdetés
A beszélgetésen David Sable, a Wunderman alelnöke, Blake Irving, a Windows Live alelnöke, Jonah Bloom, az AdAge vezető szerkesztője, Tamsin LeJeune, a Juste Ethical Fashion Design designere, Mitch Kanner, a 2Degrees Ventures vezetője, valamint a 24 éves kora ellenére már három alkalommal Nobel béke-díjra jelölt Craig Kielburger, a Free The Children alapítója vett részt.

Craig Kielburger összegző megállapításai szerint három fő kritériumot kell szem előtt tartani egy valóban etikus társadalmi célú kampány tervezésekor és kivitelezésekor. Mindenekelőtt arra kell figyelni, hogy a kampánnyal hirdetett - például egy kiválasztott alapítványnak átutalandó - pénzösszeg valóban a megjelölt arányban kerül-e a szervezethez.

Másodszor Craig szerint fontos, hogy a támogatott szervezet logója is hangsúlyosan legyen jelen a kampányban, és ne „nyomja el” az a támogató brandek arculata. Harmadszor, azt is szigorúan ellenőrizni kell, hogy magát a terméket - a melyhez a kampány kapcsolódik - etikus módon állították-e elő, és hogy forgalmazása megfelel-e a fair trade elvárásaival.

Ha pedig sikerül mindezeknek a követelményeknek megfelelni, akkor a haszon nem csak erkölcsi, hanem anyagi is egyben: egy „ügy” mellett kiállás a legtöbb esetben amellett, hogy javítja egy vállalat megítélését és erősíti a brand arculatát, még a dolgozók lojalitását is növelheti a márka iránt.

A kritériumoknak való megfelelést a beszélgetés záró szakaszában a résztvevők egy-egy konkrét példával, márkával, illetve vállalattal illusztrálták. A leggyakrabban elhangzott márkanév a Starbucks volt, de emellett megemlítették még a Marks & Spencert, a Ben & Jerry’s-t és a The Body Shopot is - az indoklások szerint ezek a vállalatok az átlagosnál többet és főleg hatékonyabban foglalkoznak társadalmi célú kampányokkal, és ezt sikeresen integrálják a márka arculatába is.
Tófalvy Tamás, kultúrakutató, újságíró
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés