hirdetés
hirdetés

Tarolt a Wieden a Webby Awards-on

2011-05-04

Tizenötödik alkalommal adták át a Webby Awards díjait, mellyel az internetes tartalmak legjobbjait tüntetik ki. Idén a Wieden+Kennedy vitte el a fődíjat, a közönségdíjat és az év ügynökségének járó fődíjat is.

Tizenötödik alkalommal hirdették ki az internet Oscarjaként is számon tartott Webby Awards nyerteseit. Az 1996-ban alapított Webby Awards olyan nemzetközi elismerés, amellyel a Nemzetközi Digitális Művészeti és Tudományos Akadémia évente díjazza az internet legjobbjait. A 750 tagot számláló akadémia tagjai között olyanok szerepelnek, mint Beck és David Bowie zenészek, Vint Cerf, az internet egyik atyja, Matt Groening, a Simpsons ötletgazdája, valamint neves újságírók a The New York Times-tól, a Wired-től és a Fast Company-tól.

Eleinte csak a legjobb weboldalakat díjazták, azonban 2007 óta a legjobb interaktív reklámokat, online-on publikált filmeket és videókat, illetve mobilos tartalmakat is jutalmazzák.

Az idei verseny legnagyobb győztese a Wieden+Kennedy volt, az ügynökség nemcsak a Webby fődíját, hanem a közönség és az év ügynökségének járó díjat is besöpörte, a fesztiválkedvenc Old Spice kampányainak köszönhetően.

Az interaktív kampányok versenyén díjat kapott az R/GA ügynöksége Converse-nek készített The Sampler nevezetű alkalmazásért a kiterjesztett valóság kategóriában, online médiában pedig az Aaron Koblin és Chris Milk által készített Johnny Cash Project vitte el a fődíjat.

A márkázott tartalmak kategóriájában a Pereira O'Dell's ügynökségét díjazták a Lego Click című rövidfilmért. A Google két kampánya is sikeresnek bizonyult, az egyik a Google Chrome Fastball című munka, amit a BBH N.Y. készített, és  a játékok kategóriában vitte a prímet, a másik pedig Alec Brownstein munkája nyert, a Google Job Experiment, online gerilla szekcióban. Mobil kategóriában a Goodby Silverstein & Partner's által készített Yahoo Bust Stop Derby győzedelmeskedett, az online reklámok díját pedig a Coca-Cola's boldogság automatája haza, az ügynökség a Definition 6 volt.

A mobil alkalmazások terén az Angry Birds ért el kiemelkedő eredményeket. Ez az alkalmazás nyerte a Webby fődíját és közönségdíjat is. A videók kategóriában A Funny or Die oldala nyerte a legtöbb, összesen nyolc díjat, többek között a Jim Carrey által kreált Presidental Reunion-ért és Zach Galifianakis "Between Two Ferns" című sorozatáért.

A Webby Award díjátadó gáláját New Yorkban rendezik meg, június 13-án a Hammerstein Ballroom-ban. A nyertesek listája itt megtekinthető.

hirdetés
hirdetés