hirdetés
hirdetés

Tíz magyar shortlist a PIAF-on

2011-05-03

Huszonnyolc magyar nevezésből összesen tíz magyar munka jutott be a Prague International Advertising Festival döntőjébe. Az Ogilvy ebből nyolcat zsákolt, a DDB kettőt.

Az Ogilvy hét, a DDB pedig egy munkával jutott be a Prague International Advertising Festival (PIAF) döntőjébe. Idén összesen huszonnyolc magyar nevezés érkezett, az Ogilvyn és a DDB-n kívül a Café Creative és a Benedict&Helfer is benyújtott pályázatot.

Az Ogilvy nyolc shortlistje kissé megtévesztő lehet, ugyanis a budapesti iroda a kijevivel együtt nevezett, igaz mindkettőnek Martin Alles az ügyvezetője. A Habitat for Humanitynek készített, eddig is szép sikereket elérő Real Estate három döntője, a Bank Forum a Szívlapáton is megünnepelt Surprise/Passion két shortlistet érő filmjei (cd: Will Rust és Benesch Ferenc), valamint a Budapest Airportnak készített új logó a magyar iroda munkái. A Modern Alarmnak készített Break In magyar fejlesztés, a Solpadeine-nek készített print-sorozat az ukrán iroda munkája, ezek egy-egy shortlistet értek.

A DDB a McDonald's-nak készített Everyone Saves for Something kampánnyal jutott döntőbe két kategóriában. Arról nincs információnk, hogy az Epica-díjas Volkswagen Caddy-hirdetésekkel nevezték-e a PIAF-ra.

Úgy tűnik, hogy ez az év magyar szempontból eddig az Ogilvy és a DDB párharcát hozta a reklámversenyeken. Az Ogilvy lett az év ügynöksége a Kreatív Hipnózison, a két ügynökség pedig legutóbb a New York Festivalson gyűjtögette szorgosan a shortlisteket. A DDB idén már begyűjtött egy Epica-bronzot, tavaly pedig az Ogilvy szerepelt kiválóan a Golden Drumon és a WPP saját belső versenyén. Tavaly a Mattel Hot Wheels márkájának készített hirdetésekkel a PIAF-on ezüstöt kapott az Ogilvy.

A prágai fesztivált idén második alkalommal rendezi meg május 11-12-én a Cseh Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége és a Cseh Márkaszövetség. A 33 ország 92 ügynöksége által beküldött munkákat zsűriző szakmai team elnökének Michael Conradot kérték fel. Idén már nem médiatípusonként díjaznak, hanem kreatív médiahasználat és fogyasztókból kiváltott hatás alapján tizennégy kategóriában. A PIAF-on idén először rangsorolják a világ kreatívigazgatóit 22 reklámfesztiválon elért eredményeik alapján.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés