hirdetés
hirdetés
hirdetés

Végzős kreatívok variációi ketchupra, bájitalra

Befejeződött az idén februárban indított Budapest Adschool első három hónapos kurzusa, amelynek végén a hallgatóknak meghatározott fiktív termékekre kellett nyomtatott és tévés reklámkoncepciókat készíteniük. Kiválogattuk a nekünk tetsző ötleteket és bemutatjuk az alkotókat.

hirdetés

Red Hot márkanevű extra erős ketchup

Print:

Poroltó, Alkotók: art director: Horváth Péter, szövegíró: Winkler Márton
Poroltó, Alkotók: art director: Horváth Péter, szövegíró: Winkler Márton


Kancsó, Alkotó: art director / szövegíró: Horváth Péter
Kancsó, Alkotó: art director / szövegíró: Horváth Péter


Erős Pista, Alkotók: art director: Kővári Gábor / szövegíró: Vér Balázs
Erős Pista, Alkotók: art director: Kővári Gábor / szövegíró: Vér Balázs





































She Sense márkanevű bájital férfiaknak


Print:

Térkép, Alkotó: art director / szövegíró: Horváth Péter
Térkép, Alkotó: art director / szövegíró: Horváth Péter


Győzz választani, Alkotók: art director: Kővári Gábor / szövegíró: Vér Balázs
Győzz választani, Alkotók: art director: Kővári Gábor / szövegíró: Vér Balázs


Csocsó, Alkotók: art director: Kővári Gábor / szövegíró: Vér Balázs
Csocsó, Alkotók: art director: Kővári Gábor / szövegíró: Vér Balázs









































E-Car márkanevű környezetbarát ( keveset fogyasztó) autó


Print:

Jockey Ewing, Alkotó: art director / szövegíró: Horváth Péter
Jockey Ewing, Alkotó: art director / szövegíró: Horváth Péter


Dubaiban spórolni kezdtek, Alkotó: art director / szövegíró: Horváth Péter
Dubaiban spórolni kezdtek, Alkotó: art director / szövegíró: Horváth Péter


Zimmer Frei, Alkotó: art director / szövegíró: Horváth Péter
Zimmer Frei, Alkotó: art director / szövegíró: Horváth Péter










































Reklámfilm (storyboard)


Zimmer Frei, Alkotó: Horváth Péter

Benzines kanna, Alkotó: Vér Balázs



Art direkció - variációk görög salátára


Windows, Alkotó: Horváth Péter
Windows, Alkotó: Horváth Péter

















Horváth Péter

A Budapest Adschool végzős munkái között a földmérő végzettségű Horváth Péter alkotta a legjobbakat a Kreatív szerint, aki jelenleg a Kroc médiatulajdonos cég tartós bérletű reklámfelületeit értékesíti és alkalmanként a Metró Reklám Kommunikációs Kft. imázs reklámjait készíti.

Kővári Gábor
Kővári Gábor rajztanári és filozófiai, vizuális és kulturális antropológiai tanulmányok után hosszabb időt töltött Ausztráliában, ahol a Charles Stuart University-n grafikai dizájn és multimédia diplomát szerzett, majd a Bridge Business College-ban marketing menedzsmentet tanult. Az utóbbi években dolgozott a Cyber Dürer New Media cég tervezőgrafikus-art directoraként, valamint a Max & Future tervezőgrafikusaként.

Vér Balázs
Vér Balázs filozófiaszakos tanárként végezett a Miskolci Egyetemen, majd különböző marketinges pozíciókban dolgozott. 2007-ben Bodor Áron fotóssal közösen készített óriásplakát terve bejutott az ARC döntőjébe.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Fileok

Hozzászólások (9 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
No, de hol van a kreativitás? Az eredetiség, a bátorság, az ötlet, a másként gondolkodás?

Ez media- gimnázium, 1. osztályos szint.
#
Hát, testvérem, akármilyen nyelven beszélsz is, ezekhez az ötletekhez nem kell Adschoolt végezni, ahhoz kellene inkább, hogy ne ezek az ötletek legyenk (ez szubjekítv
vélemény, de elég határozott). And the bendő?
nagyarcú nyilatkozatokkal meg eléggé el vagyunk már látva több nyelven is, köszönjük, Steve Hufnagel (ez is szubjektív volt)
#
For This is a response to some adverse criticism of Adschool, Budapest.
Best to qualify myself and put my name and reputation here and now!
I’m a tutor for Adschool; a Cannes Bronze Lion Winner for Hungary (Gratulalok LeoB, a long time waiting, since mine!)
I read some criticism of Adschool. Fine, as Paul Arden, the most successful Creative Director of Saatchi over 14 years, said “Invite Criticism to improve”, he would also put
his foot through artwork on the deadline if the typography wasn’t right. I respect him! Learn from people who’ve been there and done it at the highest level.
He created along with Dave Trott the D&AD Workshop.
I am a product of that workshop and D&AD is a Worldwide Industry Benchmark for Creativity- theory and especially practise. The” Workshop” was set up to feed the UK Agencies
with commercially viable talent.
The principles upon which the D&AD Workshop and a subsequent publication (How To Get Your First Job in Advertising) from www.cst.co.uk forms the basics from a creative point of
view on how to do effective creative advertising. Some companies will have a history of effective (Two Tarts in a Kitchen expounding the benefits of a window test to prove the
efficacy of their product) they are not wrong they just don’t want to be creative in their life. Commercial reality is set. People buy Marks & Spencer second hand clothes because
not because of the advertising. They bought their M&S bugyi because they were of a good quality they lasted after countless washes and more importantly they had all the sizes to
fit all the people. Did they have to change. No, they had to adapt and buy in quality from Agent Provocateur (Naughty ‘nickers for naughty girls) in order to sell their utilty 5
days-a-week comfortable knickers and cross-sell a pair of “Lucky Dirty Promise Pants”. This is one of many positive marketing examples I give to the students at Adschool,
Budapest.
I understand our detractors frame of mind. I worked on a Brief for OMO washing powder at the start of my career. I did a creative script, which was well received and it’s still
in my bottom draw until some washing powder or client, like Marks & Spencer faces commercial reality and needs to change.
As a tutor of advertising; Professionally, I had to train creatives in Africa, one went from a visualiser to a regional CD in 5 years.
In the UK I taught students on the D&AD scheme who beat 3000 other students (worldwide probably including Miami Artschool) for acceptance in “THE BOOK”. It was on a real
brief, for a real product, from a real agency, BARTLE BOGLE HEGARTY but the basics of advertising were central to the process.

Hungary has not had this input until Adschool and a lot of the principles of Adschool are based on the UK level of teaching.
Adschool offers advertising teaching based on the methods that made American and UK advertising Legendary and those who achieved plaudits for creativity all put their names to
their outpourings. Those who follow their lead, use and adapt it to fit their creativity and how they need to react to an ever-evolving market.
The principles when taken to simplicity are the same; a consumer has to dig deep into their pocket to part with some hard earned cash to buy a product/service and believe that
they have made a good choice. Trott’s Guidelines are based on Human Nature not Marketing Mantra. Did he win Awards yes, but he sold products first.

I offer some reference for late night ad-addicts Google: Paul Arden, Dave Trott.

Steve Eperjesi
“My name is my Brand and with Honesty I stand by it”.

#
Szivesen olvasnam a resztvevok gondolatait is az oktatasrol. Ha a resztvevok olvassak ezt a forumot, es vannak gondolataik, amiket megosztananak.
#
Azért nem ártana ismerni a briefeket... de tény, ezek alapján én sem javasolnám senminek, hogy pénzt áldozzon erre a sulira. Ha elmegy egy reklámügynökségre hogy
hajlandó ingyen dolgozni 3 hónapig (és elég meggyőző a fellépése ahhoz, hogy ne csapják rá az ajtót) többet tanulhat.
#

"Én a magam részéről úgy gondolom, hogy a hallgatók a képzés során jó színvonalú, eredeti ötletekkel jöttek elő."

Kedves Bettina, gyakorló kreatívigazgatóként szívesen megtekinteném ezeket.

"A fiktív feladatokat természetesen tudatosan alakítottuk úgy, hogy nemzetközi márkákkal megegyezőek legyenek (AXE, Heinz), mert úgy gondoltuk, hogy hasznos, ha a saját
ötleteiket a hallgatók összemérhetik azzal, hogy nemzetközi szinten ugyanerre a briefre mások mit készítettek élesben."

Ezt eleve nem értem. A hallgatóknak nem kell összemérniük magukat senkivel. Ez leendő munkáltatóik dolga, amikor válogatnak a munkaerőpiacon. A Heinz és az Axe a
lehető legkeményebb feladat amit egy kezdő kreatív kaphat, mert a BBH után nehéz eredetit alkotni. Márpedig egy kreatívigazgatót az ötlet relevanciáján túl csak ez
érdekli.

Számos Miami Ad Schoolon végzettel dolgoztam együtt. Ők egy dolgot kapnak a suliban a pénzükért: portfóliót. Ez biztosítja helyüket később az ügynökségnél (bár
sajnos sokszor kiderül, hogy a kiváló tanárok segítségével összerakott referenciamunkák nem valós kvalitásokat takarnak), ezért csak és kizárólag ez számít. Egy
kreatív portfólió nem tartalmazhat ötleteket "nem ismerte korábbról, de lám neki is eszébe jutott" alapon.

"A lexikai tudásról pedig csak annyit, hogy természetesen fontos, sőt alapvető, de az alkotók általában nem a kritikusok és művészettörténészek közül kerülnek
ki"

Alkotóként a magam részéről - és talán az összes nem magyar reklámkreatív nevében - csak annyit mondhatok, hogy a nagy kampányok ismerete a VW Lemonjától kezdve
minden kreatívnak (tehát nem kritikusnak és művészettörténésznek) természetes és magától értetődő. Ezek nem a Youtube-ról beszerezhető ismeretek, hanem olvasni
kell hozzá néhány IPA-kiadványt, Jeremy Bullmore-t, ismerni kell a különböző korszakok nagy ügynökségeit kezdve Pollitt és Bernbach DDB-jétől a Falllonig, Goodbyig,
Crispin Porterig. Ezzel a mondatoddal sajnos magad is igazolod a sanyarú reklámrögvalóságot: nálunk alapvető szakmai ismeretek hiányoznak, nemhogy a tanításhoz, de a
reklámkészítéshez is.

#
En ezen munkak alapjan egyik hallgatot sem vennem fel. Szamomra kulonosen fontos a kreativok gondolkodasa, es itt nem nagyon talaltam olyat, aki egynel tobb jo otlettel allt volna
elo.
Sajnalom azt is, hogy megint nagyon szoveg alapon gondolkodtak. Peldaul az olyan megvalositasoknal is van (szellemtelen-otlettelen-hozzadott ertek nelkuli-szajbaragomagyarazo)
headline, amik megeltek volna nelkule is. Kulon bazinagy feketepont a benzinkannas film szlogenjeert.
En is elkovettem ilyen hibakat kezdo koromban, de ha mar ok fizettek erte, es valaki tanitotta oket, akkor azt gondolnam, hogy az oktatas vegen ennel magasabb szinten vannak.
Na. Megneztem oket meg egyszer. Tudjatok, mit hianyolok? Az igazan szabadon garazdalkodo, nyitott fantaziat. Hiszen itt nem valoszinu, hogy voltak penz- es ugyfelmegkotesek,
barmivel elo lehet jonni tabuk es eloiteletek es rossz beidegzodesek nelkul.
Nem az alkotokat szeretnem lehuzni, mert ettol meg lehet, hogy siman csinalnanak olyan probamunkat egy ugynoksegre, amitol seggelne mindenki, es azonnal felvennek az illetot.
Csak ezek meg nem azok.
De kedves vegzosok, mutassatok meg, hogy en vagyok a hulye, csinaljatok k***a jo hirdeteseket, hadd irigyeljen titeket mindenki, es hajra!
#
Kedves Omikron!
A fiktív feladatokat természetesen tudatosan alakítottuk úgy, hogy nemzetközi márkákkal megegyezőek legyenek (AXE, Heinz), mert úgy gondoltuk, hogy hasznos, ha a saját
ötleteiket a hallgatók összemérhetik azzal, hogy nemzetközi szinten ugyanerre a briefre mások mit készítettek élesben. Iskolánkban a gyakorlatra helyezzük a hangsúlyt,
mivel kreatívokat képzünk, a lényeg a saját alkotási folyamat és gondolkodási mód megtapasztalása. Természetesen a lexikai tudásnak is megvan a szerepe, manapság ehhez
bárki hozzáférhet, az interneten, akár még a youtube-on is. A megfelelő forrásokra a hallgatók figyelmét felhívtuk. Iskolánk a jelenlegi oktatási rendszerben a
leginkább gyakorlat orientált képzés, és a hallgatók visszajelzései is ezt az igényt erősítették meg. A lexikai tudásról pedig csak annyit, hogy természetesen
fontos, sőt alapvető, de az alkotók általában nem a kritikusok és művészettörténészek közül kerülnek ki, tehát önmagában könyvekből nem lehet megtanulni a
szakmát, így a reklámszakma alkotó részét sem. Én a magam részéről úgy gondolom, hogy a hallgatók a képzés során jó színvonalú, eredeti ötletekkel jöttek elő,
és sikerült egyfajta gondolkodási stílust átadnunk. Természetesen még az út elején vagyunk, a tapasztalatokat beépítjük a következő képzésekbe.

Füleki Bettina , iskolavezető
#
Külföldi reklámiskolákkal nincsenek tapasztalataim, külföldi ügynökségekkel igen. Ha pl. New Yorkban egy kezdő bekerül egy ügynökségre, az első 3 hónapban (!) semmi
mást nem tesz, mint bentalvásos rendszerben 40 évre visszamenőleg az összes One Show Bookot és D&AD Annualt bevágja.
Ez 2 okból hasznos: egyrészt pusztán ezekből meg lehet tanulni a szakmát, másrészt utána gyakorlatilag is használható ötleteket tesznek le az asztalra. A
millióegyszer megcsinált kampány értéktelen, ezért az ügynökségek súlyt helyeznek arra, hogy a pénzükért hasznosítható ötleteket kapjanak.
Az itt bemutatott munkák alapján az alkotóknak nem lehetnek vérmes reményeik. Ez nem feltétlenül az ő hibájuk: ha tanáraik sem rendelkeznek kellő lexikai tudással
vagy nem ismerik fel annak fontosságát, se diákjaik, se ők nem lesznek piacképesek.
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés