hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Noguchi 2013 legjobb pr-ügynöksége

Nyolc kategóriadíjat, egy különdíjat és három fődíjat osztott ki a zsűri a Prizma Kreatív Pr Díj átadóján, csütörtök este a Roham Bárban. Az év legjobb pr-projektje elismerés megosztva járt a Richternek és az X Kommunikációs Központnak.

hirdetés

Hat ügynökség és két ügyféloldali pályázó vehetett át díjat idén, az ötödik Prizma Kreatív Pr Díj átadó buliján. Az összesen 12 kiosztott díj tehát eléggé szétszóródott, az év pr-ügynöksége fődíjat elnyerő ügynökségen kívül egyetlen nevező sem kapott egynél több kategóriadíjat. A fődíjas ügynökség a 2010-es évhez hasonlóan a Noguchi Porter Novelli lett, amely cég idén három nevezéssel indult a versenyen, a zsűri ezek közül kettőt is díjra érdemesnek talált. A Noguchi két díja közül az egyiket ráadásul az újonnan meghirdetett csúcskategóriában, a pr-vezérelt integrált kampányok mezőnyében kapta, és a harmadik nevezésével is döntős helyet szerzett.

Abaházi Csaba, műsorvezető
A díjátadó képekben - kattintson!

A 61 nevezésből 21, a 28 pályázóból 17 került shortlistre a zsűri múlt heti döntése alapján, ebből már sejteni lehetett, hogy a szórás a díjak között is elég nagy lesz. Ahogy a nevezésszámot és a shortlist hosszát tekintve is a CSR-projektek kategória volt idén a legnépszerűbb és legerősebb, úgy a díjakban is: ebben a mezőnyben két díjat és egy különdíjat osztott ki a zsűri. Az év legjobb pr-projektjének járó fődíjat is a kategória két díjazottja, a Richter Aranyanyu Díj és az X Kommunikációs Központ „Bőrük volt a bűnük” című, a romagyilkosságokra fókuszáló filmes projektje kapta megosztva. Az idén először odaítélt „CSR-projekt legjobb kommunikációja” különdíj a Norawinkler&Co-nak járt az „AEGON művészeti díj kommunikáció és rebranding” című pályázatért.

Két díj talált gazdára a piaci bevezetés és újrabevezetés kategóriában is, a többiben egy vagy egy sem. A pr-eszközök főkategóriában idén összesen egy díjazott volt. A díjat nem kapó 12 döntős nevezésért a pályázók a Prizma ezüsttel vagy 2. helyezéssel egyenértékű oklevelét vehették át a csütörtök esti díjátadón, a Roham Bárban.

A Prizma Kreatív Pr Díj 2013 díjazottjai:

Piaci bevezetés és újrabevezetés

Magyar Állami Operaház: Ahol kinyílik a világ
A Magyar Állami Operaház 2013-2014 évadának kampánya

Az Opera első reklámfilmje és a kapcsolódó évadkampány többek között az intézmény újrapozícionálását és a bérletvásárlás támogatását, a fiatalok megnyerését tűzte ki célul. A pr-kampány részeként évadnyitó sajtótájékoztatót tartottak a Toldi Moziban, ahol bemutatták a rengeteg médiumban tartalomként leközölt reklámszpot werkfilmjét is, közleményeket adtak ki, és interjúkat szerveztek a művészekkel is. A Facebookon folyamatosan bevonták a rajongókat a kreatívok titkaiba, kiegészítő videókkal látták el őket, és meghirdették a Plakátarc-kampányt, amelynek győztese szerepelhetett három óriásplakáton, az ő fotóötletét profi fotós valósította meg.

 Sakkom Interaktív: Szezonális médiafoglalás

Annak érdekében, hogy a Szállás.hu a nyaralási szezon előtt a szállásközvetítő oldalak erős versenyében is folyamatosan jelen legyen a médiában, az ügynökség a cég saját foglalási adatai alapján, a KSH-t megelőzve rendszeresen adott turisztikai előrejelzéseket a sajtónak, a bulvármédiát olyan témákkal, adatokkal látta el, mint hogy mit lopnak a szállodákból vagy milyen tárgyakat felejtünk a szállodákban, a helyi médiumoknak pedig rendszeresen küldött testreszabott eredményeket a település helyzetéről az Év Szállása versenyben, amelyet maga a cég indított.
Ezen túl az ügynökség váratlan krízishelyzeteket is kezelt: aktívan kommunikálták a március 15-ei havazáskor a cég ügyfélbarát megoldását és friss adatait, az augusztusi hétvégéken előre jelezték a szálláshelyek várható elfogyásának időpontját a Balatonnál, és játékosan lekezelték a Szállás.hu botrányos tévéreklámját, előnyt kovácsolva abból a büntetés lehetőségével.

CSR-megoldások

Richter Gedeon Nyrt.: Richter Aranyanyu Díj
A projekt weboldala: Aranyanyu.hu
A díjátadó gáláról készült videó:

X Kommunikációs Központ: Bőrük volt a bűnük
A projektre létrehozott blog: xkk-riport.blog.hu
A projekt központi elemét képező filmek összefűzve:

.

CSR-projekt legjobb kommunikációja különdíj:

Norawinkler&Co: Aegon Művészeti Díj kommunikáció és rebranding

Azzal a céllal, hogy a szépirodalmi díjat az irodalmi folyóiratok kb. 1500 fős olvasótáborán túl, szélesebb körben ismertté tegye, az ügynökség a kortárs irodalom divatos, városias, lazább vonulatára épített. A Sziget fesztiválon könyvelrejtő-kereső akciót szerveztek, női lapok számára tették érdekessé a shortlistesek személyét, a díj nyertesével estet szerveztek a Margó fesztiválon, a Nők Lapjában és a díj Facebook-oldalán sorozatot indítottak a díjazott és iskolai tananyag részét képező szerzőkről, a cikkeket Nyáry Krisztián írta. A díjat az idei nyertesnek egy meglepetés-akcióban adták át, amelyről kisfilmet is készítettek.

Nonprofit kampányok

ACG: Úszók Éjszakája
A pszoriázissal (pikkelysömörrel) élők – mintegy 200,000 ember Magyarországon – gyakran szembesülnek tévhiteken alapuló negatív megkülönböztetéssel munkájuk végzése során vagy szabadidejükben. Az Úszók éjszakája projekt célja kettős volt: egyrészt felhívja a társadalom figyelmét a diszkrimináció alaptalanságára, másrészt a betegek számára is kommunikálja, hogy nem kell beletörődniük az előítéletekbe. Mivel a betegséggel kapcsolatos előítéletek legnagyobb része az egészséges és beteg emberek együttes uszodahasználata köré fonódik, az „Úszók éjszakáján” a Pszoriázis Világnapjához kapcsolódva 5 városban szerveztek közös úszóversenyeket, amelyeken összesen 5413 fő vett részt, országos médiavisszhangot generálva. A rendezvény akkora sikert aratott, hogy idén is megrendezték.

Esemény pr-kampánya

Red Lemon Media: Viva Comet 2013
A három hónapon át tartó rendezvénykommunikációban az ügynökség komoly hangsúlyt helyezett a jelöltekre, az exkluzív, csak itt látható zenei produkciókra és a meghívott sztárokra, akik díjátadóként vettek részt a rendezvényen. A kampány alatt különböző gegeket és stuntokat generáltak, új, közösségi médiás díjat vezettek be, és Facebook-alkalmazással tesztelték, kik a legvonzóbb jelöltek.Több sajtóeseményt szerveztek, amelyeken például a férfi jelöltek egy repülőgép-szimulátoros rendezvényen vettek részt, a női jelöltek pedig a Városligetbe mentek biciklizni és csónakázni. Hírt generáltak azzal is, hogy a Tankcsapda vette át a Comet Életmű díját, hogy bejelentették a gála sztárvendégét, Wiley-t, vagy azt, hogy Majka siketekkel lépett színpadra.

Pr-vezérelt integrált kampány

Noguchi Porter Novelli: Ragadj ecsetet!: a világ legnagyobb panoráma képeslapja

Esemény mint pr-eszköz

Noguchi Porter Novelli: Boldog 60. születésnapot, Sport szelet!

AZ ÉV PR-PROJEKTJE (megosztott díj):

Richter Gedeon Nyrt.: Richter Aranyanyu Díj
X Kommunikációs Központ: Bőrük volt a bűnük

AZ ÉV PR-ÜGYNÖKSÉGE:

Noguchi Porter Novelli

Mint azt már korábban megírtuk, szponzoráció, public affairs, éves jelentés / CSR-jelentés, közösségimédia-oldal vagy -csoport kategóriákban idén nem érkezett nevezés, belső kommunikáció, self-branding megoldások, digitális pr-kampány, információs kiadvány és céges külső vagy belső lap / hírlevél kategóriákban pedig a zsűri döntött úgy, hogy nem állít fel rövidlistát.

Kríziskommunikáció, reputáció- és issue menedzsment, valamint pr-film, weboldal és blog, közösségi médiamegoldás kategóriákban volt ugyan shortlist, ezekről azonban egyik munka sem kapott díjat.

Az összes döntőbe jutott munka jövő héttől megtekinthető a Prizma Kreatív Pr Díj microsite-ján

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés