hirdetés
hirdetés
hirdetés

A Nokia kislánya legyőzte az állatokat

Két brit reklám küzdött az Epica d'or fődíjért végül a Nokiának készített kislányos film győzött. Nyert még a wrangler, a Dixons és a The Museum of London is.

hirdetés

Nokia, Wrangler, Dixon, The Museum of London - ezek a reklámok nyertek fődíjat az Epica 2010-es reklámversenyén.

Legjobb reklámfilm

A több mint háromezer nevezett reklám közül, többhetes előszelekció és négynapos zsűrizés után péntek este eldőlt: idén a Nokia N8 készüléknek a Wieden+Kennedy londoni irodája által nemrég készített, "Dot" című reklámfilm nyeri a filmes Epica d'Or fődíjat. A reklámfilm egy mikroszkópikus animáció, ami azt mutatja be, hogy a telefonnak elképesztően jó a kamerája. 

 

A mezőny valóban legerősebb alkotása a kiválasztás első fázisában nem kapott egyértelmű többséget, sokan az Orangina üdítő, "Anytime, anywhere" reklámjára esküdtek, és volt egy kisebb csoport, akik az egyiptomi Panda Cheese vicces reklámsorozatának szerették volna odaítélni ezt a jelentős elismerést.

 

Legjobb poszter

A poszter kategória fődíjas alkotását sem sikerült gyorsan megválasztani. Első körben, a zsűrinek kilenc jelöltje volt, aztán a viszonylag alacsony szavazatszámot elnyerő reklámok kiszórása után a francia Fred & Farid Group Wrangler famermárkának kitalált Red című sorozata küzdött a portorozsban díjazott török CNN-reklámmal. Mivel mindkét reklámra 13-13 szavazat érkezett a döntést végül a zsűri francia elnöke, Alain Weill hozta meg. Érvelése szerint a Wrangler reklám poszternek jobb, a CNN sajtóhirdetés kategóriában nyerhetett volna.

 

Fred Farid:Wrangler, We are animals

Cameraman
DDB Istambul: CNN, Cameraman
 

Legjobb újsághirdetés

Ebben a katgóriában is furcsa döntést hozott a zsűri, a fődíjas az M&C Saatchi, a brit Dixons áruháznak készített "The last place you want to go" című hirdetése lett, amely csak szöveget tartalmaz és nagyon brit, de abban a kultúrkörben nagyon üt. Legalább is az onnan érkező zsűritagok szerint. A betűreklám kihívója, a zsűri másik felének kedvence egy francia Evian reklám volt, ami végül nem nyert Epica d'Or-t.

Legjobb interaktív kampány

Majdnem egységes volt a zsűri az interaktív kategória fődíjasának kiválasztásakor. A legtöbben úgy gondolták, hogy a Brothers & Sisters ügynökség "Streetmuseum" című, a The Museum of Londonnak készített, kiterjesztett valóságra (augmented reality ) építő kampánya érdemli meg az interaktív fődíjat. Ezzel megelőzte például a szakmai oldalakon elismert Volkswagennek készített The Fun Theory kampányt, vagy a Hasbronak kitalált Monopoly City Streets koncepciót.

Ahogy korábban megírtuk évek óta először sikerült döntőbe jutnia hazai reklámnak az Epica reklámversenyen: a DDB Volkswagen Caddynek kitalált óriásplakát az Automotive & Accessories kategóriában a legjobb három közé került, de végül a Fiat navigációs rendszerének a reklámja jobban tetszett a zsűrinek.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés