Az Eddát minden magyar szereti
Másodszor rendeztünk meg a Brand & Music konferenciát, amely idén az Öböl Ház rendezvényközpontban volt. A nap legfontosabb konklúziója szerintünk az, hogy van számos alternatív mítosz, amely tarthatatlanságával a magyar zenei piacnak érdemes lenne szembenéznie, ha létezni akar tíz év múlva is.
Másodszor rendeztünk meg a Brand & Music konferenciát, amely idén az Öböl Ház rendezvényközpontban volt. A nap legfontosabb konklúziója szerintünk az, hogy van számos alternatív mítosz, amely tarthatatlanságával a magyar zenei piacnak érdemes lenne szembenéznie, ha létezni akar tíz év múlva is.
A konferencia elején kutatók és trendszakértők beszéltek a zenehallgatási szokásokról, és arról, hogyan szegmentálhatóak a fiatalok zenei stílusok mentén. Klenovszki János, az Nrc ügyvezető igazgatója, valamint Sági Ferenc, az Nrc marketingvezetője a magyarok online és offline zenehallgatási szokásairól, valamint vásárlási hajlandóságairól beszélt. A kutatásuk egyik legfontosabb tanulsága az volt, amely egyébként a zenei kalózkodásról folyó vitákban is érvéként jelenik meg az illegális fájlcserélők oldalán: az illegális források megléte és használata katalizálhatja a legális zeneletöltést is. Noha azok száma, akik csak legális forrásból szerzik be a zenét, alacsony, de a csak illegális forrásokat használók aránya sem túl magas. A kettő keresztmetszetében viszont 1,8 millió magyar mindkét forrásból szerez be zenét, tehát amellett, hogy illegálisan letölt, mellette nagyobb hajlandóság mutatkozik meg a fizetés iránt is. Érdekes továbbá látni, hogy az online zeneletöltést választókat (legális, illegális) milyen motivációk vezérlik. A jogi szabályozás szigorítása és a jogtisztaság a legkevésbé fontos tényező, ugyanakkor a motiváváló tényezők között figyelemre méltóan magas pontszámot kapott - és akár megszívlelendő is lehetne -, hogy bizonyos felvételekhez máshogy nem jutnának hozzá.
Az egyik legerősebb előadást Joeri Van den Bergh, a How Cool Brands Stay Hot – Branding to Generation Y című könyv belga szerzője tartotta. Először arról beszélt, hogy milyen ez a generáció, miben különböziik és mennyiben hasonlít az előzőekhez, majd néháyn példán keresztül bemutatta a recepteket. Megtudtuk például, hogy a jelnelgi tizen-, huszonéveseknek a legfontosabb példaképük az anyjuk és az apjuk, de a sorrendben nem egy híresség követi a szülőket, hanem a baráti kör, a személyes szociális háló. Pozitív márkapéldaként a nagy és ismert Coca-Cola, a Red Bull, az MTV mellett a Forever 21 nevű divatüzletet, a Budweiser egy brazil kampányát említette.
Joeri Van den Bergh szerint a nagy klasszikus márkasztorik nem érdeklik a fiatalokat, ezért ne traktáljuk őket ilyenekkel, nekik játék kell és kihívás, mert ingerfüggők és álandóan el akarnak érni valamit.

Klenovszki János - NRC, ügyvezető igazgató
Sági Ferenc - NRC, marketingkutató, tanácsadó
How Cool Brands Stay Hot
Joeri Van den Bergh - Co-founder and Gen Y Expert at InSites Consulting Author of How Cool Brands Stay Hot – Branding to Generation Y
Dubstep és/vagy lakodalmas zene? Hol vannak a fiatalok zenei ízlésében a határvonalak?
Győri Adél - Millward Brown, Head of TGI and Media Unit
Zenealatti – Halljuk, vagy hallgatjuk is?
Székely Levente - Kutatópont, kutatási igazgató
Zenei piac a fordítókorongon. Online zenei szolgáltatások Magyarországon
Kitzinger Dávid - Artisjus, Hangfelvétel-engedélyezési Osztályának vezetője
Colormix: Klip? Esemény? Promóció?
Kovács Tamás - Magyar Telekom, Marketing és vállalati kommunikációs igazgatóság szakértője
Ha Petőfi élne Nestont hallgatna
Bíró Attila - Mediator Group, ügyvezető
Zene a reklámban, reklám a zenében
Ágoston László - Moltopera, társulatigazgató
Hogyan fogyasztunk zenetévéket a kelet-európai régióban?
Bartosz Witak - Viacom International Media Networks, VIMN kelet-európai régiójának vezérigazgatója