Elkelt a 450 milliós EU-elnökségi megbízás
2011-02-16
Az IMG, az ACG, valamint a Hamu és Gyémánt végzi a kommunikációs feladatokat az EU-elnökség ideje alatt. A megbízás értéke közel félmilliárd forint.
Az IMG (Inter Media Group), az ACG, valamint a Hamu és Gyémánt látja el az Európai Unió (EU) magyar soros elnökségének lakossági kommunikációs feladatait – közölte a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium szerdán.
A minisztérium 2010. december 24-én gyorsított, tárgyalásos közbeszerzési eljárást indított a 2011. évi soros EU-elnökség lakossági ernyőkommunikációjához kapcsolódó médiastratégia-alkotási, médiatervezési és -vásárlási, reklámügynökségi és online feladatok elvégzésére.
Az ajánlatkérő az eljárás tárgyát két részre – médiatervezésre és -vásárlásra, valamint kreatív tervezésre – osztotta, amelyekre külön-külön is elfogadott jelentkezéseket, illetve ajánlatokat. A kreatívtervezésre három részvételi jelentkezés, majd – az alkalmasság vizsgálatát követően – egy ajánlat; a médiastratégia-alkotási, médiatervezési és -vásárlási kiírásra négy jelentkezés, majd három ajánlat érkezett. A két rész keretösszege bruttó 450 millió forint, melynek hozzávetőleg 80 százaléka a médiaköltés, a fennmaradó körülbelül 20 százalék jut a kreatív- és stratégiai tervezési feladatokra.
A nyertes ajánlattevőket kedden hirdették ki, a bírálati szempontrendszert egyrészt az ajánlattevő cégek által kidolgozott, az ajánlatkérő által előzetesen megadott mintafeladat kidolgozásának szakmai színvonala, a céloknak való megfelelés, a stratégiai gondolkodásmód, másrészt az ajánlott árak és kedvezmények adták.
A „médiastratégia megalapozottsága, a piacismeret, továbbá a célmédiumok tekintetében vállalt médiavásárlási árak alapján” befutott IMG a minisztérium szerint jól felépített, részletesen végigvezetett médiatervet készített, célcsoport- és attitűdvizsgálatok, valamint iparági médiakutatások felhasználásával. Az IMG-t már korábban, a céghez operációs igazgatóként csatlakozott Tóth Orsolyával készített interjúnk idején is úgy emlegették sokan az iparágban, mint az állami megbízásokért eséllyel induló társaság.
A kreatív tervezés és megvalósítás tárgyában a korábban a Miniszterelnöki Hivatalnak is dolgozó ACG és a Hamu és Gyémánt Média közös ajánlata nyert. A konzorciumban pályázó két cég közül az ACG végzi a stratégiai és atl feladatokat, míg a Hamu és Gyémánté a megbízás online, btl és tartalomszolgáltatás része – tájékoztatta a Kreatívot Blaskó Nikolett, az ACG ügyvezetője.
A közlemény szerint ajánlatukban újszerű, az „eddigi elnökségi kommunikációs megközelítésekhez képest is kreatív megközelítést mutattak be, amely teljes mértékben kiszolgálja a fogyasztói insightokat és az általuk javasolt kreatív eszközök kommunikációs szempontból hatékonyan szolgálhatnak az elnökség kulturális tartalmainak közvetítésére mind hazai, mind nemzetközi vonatkozásban”.