hirdetés
hirdetés
hirdetés

GfK - reklámokról kérdezett

A reklám életünk része - véli a megkérdezettek háromnegyede a GfK Hungária Piackutató Intézet felmérése alapján. A kutatás szerint a reklámok túlzóak, így nem mindig hihetők, és sokak szerint össze is zavarják az embereket, akik így azt sem tudják, hogy mit vásároljanak meg.
hirdetés
A februárban elvégzett GfK-felmérés arra tért ki, hogy mennyire fogékony a lakosság az újdonságok és a technikai fejlesztések iránt, valamint a megkérdezettek hogyan viszonyulnak a reklámokhoz. Ebből kiderült, hogy tíz emberből négy érdeklődik az új dolgok iránt, az ezekről is hírt adó reklámoktól viszont 86 százalék azt várja el, hogy a befolyásolás helyett informáljon.

Nagyjából megegyezik az újdonságok iránt érdeklődőkkel az óvatos fogyasztók száma, ebbe a csoportba azok tartoznak, akik hagyják, hogy az új dolgokat mások próbálják ki először. Az „óvatosak” aránya az 1999-es 30 százalékhoz képest hat százalékkal nőtt.

A magyarok nyitottabbak lettek, ugyanis a nyolc évvel ezelőtti felméréshez képest öt százalékkal 26 százalékra csökkent a konzervatívok - vagyis akik a már kipróbált és jól bevált dolgokhoz ragaszkodnak - aránya.

A megkérdezettek 75 százaléka szerint manapság a reklám az életünk része, ugyanakkor a fogyasztók háromnegyede szerint a hirdetések mindig túlzóak, így nem hihetőek, 67 százalék szerint pedig reklámozás nélkül a termékek olcsóbbak lennének. Minden második ember úgy véli, hogy a reklámok összezavarják az embereket, akik így azt sem tudják, hogy mit vásároljanak meg.

A GfK kutatása szerint a megkérdezettek 32 százaléka gondolja azt, hogy változatosságot hoznak az életünkbe a reklámok. A felmérés kitért a dallamokra is és kiderült, hogy csak 27 százalék dúdolja a szpotokban hallott  zenét, vagy szlogent.

Állítás Az „egyetértek” és „teljesen egyetértek” együttes százaléka

2007 2003 1999
a reklámok nem befolyásolják igazán a közvéleményt 38 41 41
a reklámok összezavarnak, az ember nem tudja, mit vásároljon meg 50 58 53
manapság a reklám az életünk része 75 74 78
a reklámoknak informálniuk kellene, nem pedig befolyásolniuk 86 85 89
reklámozás nélkül a termékek olcsóbbak lennének 67 72 66
a reklám a szórakoztatás esztétikailag kellemes formája 30 36 31
a reklámok manapság elkerülhetetlenül szükségesek 53 55 56
a reklámok mindig túlzóak, így nem hihetőek 75 76 73
a reklámozás szükségtelen 37 47 37
a reklámok változatosságot hoznak az életünkbe 32 39 38
a reklámok rávesznek bennünket, hogy felesleges dolgokat vásároljunk meg 63 61 50
gyakran azon kapom magam, hogy a reklámokban hallott dallamokat vagy szlogeneket dúdolom 27 32 30
Forrás: GfK Hungária, Életstílus kutatás 2007
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés