hirdetés
hirdetés
hirdetés

GfK - vezetnek a hipermarketek

Közép- és Kelet-Európában továbbra is a hipermarketek és diszkontok súlya nő, a legdinamikusabb fejlődés pedig a Balkánon tapasztalható – derül ki a GfK Csoport kutatásából. A 11 országban végzett felmérés szerint a fő bevásárlási helyszínek között szerepel a Kaufland és a Tesco.
hirdetés
A GfK Csoport közép- és kelet-európai vásárlási szokásokat vizsgáló Shopping Monitor CEE 2008 tanulmánya szerint egyre növekszik a népszerűsége a modern kereskedelmi csatornáknak, különösen a hipermarketeknek és a diszkontoknak. A 11 országban - Bulgária, Horvátország, Csehország, Magyarország, Lengyelország, Románia, az Oroszországot reprezentáló Moszkva, valamint Szentpétervár, Szerbia-Montenegro, Szlovákia, Szlovénia és Ukrajnát képviselő Kijev – végzett felmérés szerint a legdinamikusabb fejlődés színtere ma már nem Közép-Európa, hanem a Balkán.

A tanulmány szerint a régióban mára a hipermarketek váltak vezetővé. A vizsgált országokban a vásárlók negyede – mintegy 32,7 millió vásárló - jelölte meg a hipermarketeket, mint a napi fogyasztási cikkek beszerzésének fő helyét, a diszkontüzletekről a háztartások 18 százaléka nyilatkozott ugyanígy, a szupermarketeket pedig a válaszadók 21 százaléka említette.

A vizsgált országok között jelentős eltérések figyelhetők meg a kiskereskedelmi hálózat fejlettsége, illetve a lakosság vásárlási szokásainak alakulása következtében. A hipermarketek a legfontosabbak Csehországban, Moszkvában és Szentpéterváron, Magyarországon, valamint Romániában, míg Horvátországban, Kijevben, Szlovéniában, Szerbiában és Szlovákiában a szupermarketek vezetnek.

Stabil a diszkontok pozíciója Moszkvában és Szentpéterváron csakúgy, mint Magyarországon, Lengyelországban és Csehországban. A kisebb önkiszolgáló boltok különösen népszerűek Lengyelországban, Szlovákiában és Magyarországon, nem önkiszolgáló boltok pedig továbbra is kiemelkedő fontosságúak Bulgáriában.

A tanulmány eredményei azt mutatják, hogy a kiskereskedelmi piac Romániában fejlődik a legdinamikusabban. Míg a nem önkiszolgáló üzleteket fő beszerzési helyszínként említők aránya több mint 50 százalékkal zsugorodott négy év alatt - 2003-ban 51 százalék volt, 2007-ben pedig már csak a piac 22 százalékát uralta -, a hipermarketek népszerűsége radikálisan nőtt - a 2003-ban mért 4 százalékról 2007-ben 29 százalékra. A diszkont üzletek fejlődése hasonló tendenciákat mutat, hiszen míg 2005-ben a nulláról indult e csatorna, addig 2007-ben már a megkérdezettek 13 százaléka említette, mint fő vásárlási helyszínt.

A bevásárlások fő helyszíneként említett Kaufland és a Tesco négyszer is a három legjobb között szerepelt, a Billa és a Penny Market három, míg a Coop és a Carrefour két országban szerepelt „dobogós helyen”.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés