hirdetés
hirdetés
hirdetés

GfK - vonzóbbak a Superbrandek

A GfK piackutató vállalat először készített átfogó fogyasztói kutatást, mely a Superbrands minősítést megkapó illetve azzal nem rendelkező márkákat hasonlította össze. A felmérés eredményei azt mutatják, hogy a hazai Superbrandek ismertebbek és egyben vonzóbbak is a fogyasztók számára.
hirdetés
Mint arról már beszámoltunk tavaly év végén a GfK Hungária először készített átfogó fogyasztói kutatást, melyben a Superbrands programban résztvevő márkákat vizsgálta a nem-Superbrands versenytársakkal összehasonlítva.

Az 1000 fős, országos, reprezentatív mintán lefolytatott kutatás a márkák relatív vonzerejét, erősségét, a vásárlói hajlandóságot és márkaszimpátiát is vizsgálta.

Azt, hogy egy márkának mekkora a vonzereje, illetve milyen kép él a fogyasztókban egy adott márkáról, a piackutató intézet a GfK Csoport által kifejlesztett úgynevezett Brand Potential Index (BPI) – azaz márkapotenciál index – mutató segítségével vizsgálta. A mutató a márkák megítélését három dimenzió mentén összegzi: milyen racionális és emocionális értékekkel ruháznak fel a fogyasztók egy adott márkát, illetve mennyire ösztönöz egy adott márka a vásárlásra.

A megkérdezés 29 Superbrands programban résztvevő márka mellett további 65 márkára is kiterjedt. A vizsgált huszonöt termékkategória többségében a Superbrandek jobb eredményt értek el a többi márkához képest, tehát nem csak ismertebbek a fogyasztók körében, de a vonzerejük is nagyobb. A Superbrands díjat kiérdemlő márkák összesített márkapotenciál indexe pedig meghaladta a 94 márka összesített indexét.

A szektorok szerint összesített márkapotenciál indexek alapján a húskészítmények, az egészségmegőrző termékek és a közösségi portálok érték el a legjobb eredményt. A támogatott ismertség terén a mobiltelefon szolgáltatók végeztek az élen – közülük és egyben az összes vizsgált márka közül a T-Mobile a legismertebb Superbrand. A Superbrandek közül a legmagasabb BPI-értéket a Herz kapta a válaszadóktól, ezt követi az Iwiwi és a Vanish.

Ha további kimutatásokra és kutatásokra kíváncsi, új, folyamatosan frissülő kutatás rovatunkhoz kattintson ide!
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés