hirdetés
hirdetés

GfK, Szonda - olvasottak a nyomtatott lapok

2007-08-30
A magyarok számára továbbra is fontos a nyomtatott sajtótermékek olvasása - derül ki a GfK Hungária és a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának idei első félévi adataiból.
A férfiak és a nők szokásai eltérnek, de például a Story-t mindkét csoport kedveli.

A Nemzeti Médiaanalízis 160 sajtótermék olvasottságát vizsgálta az év első felében. Ebből az derül ki, hogy a mért lapok közül legalább egyet a felnőtt lakosság 87 százaléka olvasott. A januártól júniusig terjedő időszakban az újságolvasók átlagosan öt lapot vettek kezükbe.

A megjelenési gyakoriságot is figyelembe véve a kutatás azt állapítja meg, hogy a sajtótermékek több mint 1,4 milliárd kontaktust generáltak.

Az év első felében a legnépszerűbb fizetős laptípus az önállóan terjesztett műsorújságok volt, melyeket megjelenésenként a felnőtt lakosság 35 százaléka olvasott. A dobogóra még a megyei napilapok kerültek 31 százalékkal, amit a női magazinok követtek 29 százalékkal.

Emelkedett a lapok olvasottsága is, a tavalyi év első feléhez képest másfél százalékkal. 

A férfiak és a nők olvasási toplistája különbözik, de az élbolyban a Story mindkét nemnél szerepel. A férfiak a legszívesebben a Blikket olvassák, amit a Vasárnapi Blikk és a Story követ, a nőknél a Nők Lapja és a Kiskegyed elől pedig a Story szerezte meg az első helyet.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés