hirdetés
hirdetés
hirdetés

GVH - 55 millióra bírságolt

Műszaki cikk kereskedők kaptak bírságot a versenyhivataltól, összesen 55 millió forint értékben. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa az Elektro Computert 50 millió, míg az Euronics-et ötmillió forint bírság megfizetésére kötelezte, ugyanis mindkét cég hamis adatokat közölt az általuk elérhető árkedvezmények mértékéről.
hirdetés
Az Elektro Computer többször és többféleképpen tévesztette meg a fogyasztókat, ezért 50 millió forint bírságot rótt ki rá a versenytanács. A cég tavaly januárban és februárban például a „Lehet olcsóbban” szlogennel hirdette termékét, ami a GVH szerint azt sugallta, hogy az adott termékek nála olcsóbban megvehetők, mint máshol. A versenyhivatal azt is kifogásolta, hogy az Elektro Computer nem egy másik piaci szereplővel, hanem az összes versenytársával hasonlította össze árait, vagyis üzletenként külön-külön, valamennyi versenytárssal szemben bizonyítani kellett volna, hogy nála olcsóbban lehet különféle műszaki cikkeket megvásárolni. A társaság azonban nem bizonyította az állítását.

Az Elektro Computer egy másik esetben is hibát követett el, ugyanis a tavalyi reklámújságjaiban csereakcióról tájékoztatta a fogyasztókat. A GVH szerint ez azt jelentheti, hogy a régi készülékeket kedvező áron beszámítják az új árába, míg a kiskereskedelmi lánc a csereakció alatt azt értette, hogy a használt háztartási készülékeket átvette a fogyasztótól és gondoskodott az elszállításáról. Az Elektro Computer nem részletezte reklámújságjában a csere lényegét, és nem adott megfelelő tájékoztatást a nála megvásárolt termékek után járó garanciáról sem. A szóróanyagokban két-három-öt-hat év garanciát ígért, ám a GVH vizsgálata megállapította, hogy egyes termékekre nincs, vagy nem teljes körű a garancia.

Az árkedvezményekről sem tájékoztatott megfelelően a kereskedés, ugyanis az akcióihoz kapcsolódó kedvezmények alapját a beszállítók által meghatározott „ajánlott fogyasztói árat” adta meg. A GVH megállapítása szerint az ajánlott fogyasztói áron a termék nem, vagy csak véletlenszerűen volt megvásárolható.

Az Euronics Magyarország bírsága egy tavalyi ügyre vezethető vissza. Tavaly szeptemberben a cég azért kapott hárommillió forint bírságot a GVH-tól, mert 2005. májustól 2006. márciusáig egyes termékeit a valóságosnál nagyobb árkedvezménnyel hirdette meg és a „Tud ennél olcsóbbat” szlogent használta. Csak egy később, ugyancsak az Euronics ellen lefolytatott versenyhivatali eljárás során derült ki, hogy a társaság a forgalmazók által javasolt fogyasztói árat vette az árkedvezmények alapjául.

Kiderült az is, hogy a forgalmazó által javasolt áron nem, vagy csak véletlenül lehet megvenni a termékeket, mivel a tényleges eladási árakat az Euronics hálózathoz tartozó vállalkozások önállóan, egymástól eltérően állapítják meg. Mivel erről az Euronics nem tájékoztatta a GVH-t, a versenytanács úgy döntött, hogy módosítja korábbi határozatát és ötmillió forintra emelte a bírságot.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés