hirdetés
hirdetés

GVH - elmaradt a gyógyhatás

2007-06-27
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a HRI Marketing és a HRI-vitalion Életmód és Egészségvédő Egyesület nem tudta bizonyítani, hogy az általuk népszerűsített termékeknek valóban gyógyhatásuk van. A GVH ezért összesen 14 millió forintos bírságot szabott ki az egyesületre és a korlátolt felelősségű társaságra.
A HRI Marketing és a HRI-vitalion összesen 11 termék - élelmiszerek, gyógynövény tartalmú készítmények és kozmetikumok - reklámjában állította, hogy azok gyógyhatásúak. A versenyhatóság megállapította, hogy a termékek egy részéről - mint például az élelmiszerek és kozmetikumok esetében - már jogszabályi tilalom miatt is tilos a gyógyhatás említése. A termékek másik részénél viszont nem volt kizárható, hogy valóban gyógyhatásuk van, ezt azonban a gyártóknak kell bizonyítaniuk. Mivel a tudományos bizonyítás nem tartozik a GVH hatáskörébe, a versenyhivatal még múlt évben felfüggesztette az eljárást, hogy a HRI az Országos Gyógyszerészeti Intézet (OGYI) bevonásával, vagy más módon bizonyíthassa gyógynövény termékei gyógyhatását.

Az azóta eltelt idő alatt viszont a vállalkozás az OGYI-nál nem kezdeményezett vizsgálatot, így a reklámjaiban közzétett állítások valódiságát nem tudta bizonyítani. A GVH a kifogásolható reklámok közzétételében együttműködő HRI Marketinget és a HRI-vitalion egyesületet összesen 14 millió forint bírság megfizetésére kötelezte, és a cégeket eltiltotta a jogsértéstől.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés