hirdetés
hirdetés
hirdetés

Exkluzív tudósítás Cannes-ból

Interaktív tévéreklám - drága, de hasznos

Néhány éven belül egész Európában elterjedhet az interaktív tévéreklám. Erről beszélt Cannes-ban a Content Showcase eseménysorozat keretében Neil Meadows, a Chellomedia tévékért felelős kereskedelmi igazgatója.
hirdetés
Az interaktív reklám drága, de nagyon hasznos. Nagyon röviden ez derült ki Neil Meadows, a Chellomedia tévékért felelős kereskedelmi igazgatójának a Cannes-i Reklámfesztiválon tartott előadásából, amit az eseményhez idén először szervezett Content Showcase eseménysorozat keretében tartott. A Content Showcase egyébként egy kiállítás, ahol tartalomszolgáltatók jelennek meg és speciális szolgáltatásaikat szembesítik a reklámosokkal.

A Chellomedia kereskedelmi igazgatója előadásában először adatokat prezentált az 50 fős közönségnek. Ezekből kiderült, hogy a fizetős digitális tévészolgáltatás (Digital Pay TV) Európában kelet felé haladva egyre kevésbé hozzáférhető. Míg Nagy Britanniában 46 százalékos a penetráció, Ausztriában csak tíz, nálunk pedig most zajlik az előkészítés.

Az előadás fennmaradó részében az interaktív reklám lehetőségeit ismertette Neil Meadows. A bemutatott interaktív reklámok abban különböztek az általunk megszokottól, hogy a reklámblokkokban elhelyezett rövid 30 másodperces szpot igazából csak egy teaser, vagyis arra csábít, hogy a szpot végén megjelenő, leginkább egy DVD menürendszeréhez hasonló felületen továbblépjen a néző és megnézze a hirdető további mozgóképes anyagait is. A bemutatott Adidas szpotban például David Backham belekezd egy történetbe, amit csak akkor hallgathatunk meg teljes terjedelmében, ha továbblépünk. Az előadó egy Shell interaktív reklámot is levetített, ami gyakorlatilag olyan volt, mint egy mozifilm trailere. A bemutatott eseteknél a digitális hozzáféréssel rendelkező nézők öt-tíz százaléka döntött úgy, hogy kíváncsi a mélyebb tartalmakra is.

A hatásossággal kapcsolatban Neil Meadows elmondta: kutatásaikból az is kiderült, hogy a nézők 48 százaléka innovatívnak az interaktív reklámot készítő cégeket.

Várható-e, hogy mindez a digitális technológia elterjedésével párhuzamosan Magyarországon is elindul? Nem valószínű, a Chellomedia kereskedelmi igazgatója szerint ugyanis az interaktív reklám drága, az előállítására pedig speciális tudás kell. A normál reklámfilm mellett például hosszabb, érdekesebb anyagokat kell forgatni, és azokat menürendszerben elhelyezni.

Neil Meadows előadása végén biztosította a közönséget, hogy az interaktív reklám fokozatosan elterjed Európában is. „Nem a kezdeti lépéseknél tartunk, hanem a gyors növekedés fázisánál”- fogalmazott, majd hozzátette, hogy az érintettek érdeke közös: a tévétársaságok szeretnék megtartani a hirdetőiket, a hirdetők pedig szeretnék a hagyományostól eltérő módon megszólítani a fogyasztókat.
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés