Mostantól elektronikusan is feljelenthetők a spammelők
Évek óta élő gyakorlatot változtatott meg a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) azzal, hogy az eddigi e-mailben történő spam-bejelentések helyett ezentúl egy elektronikus űrlapot kell kitölteniük azoknak a magánszemélyeknek, vagy fogyasztóvédelmi szervezeteknek, akik kéretlen elektronikus üzenetet kaptak postaládájukba, vagy ilyen személyeket képviselnek.
Az új űrlap összességében az ügyintézési folyamat egyszerűsítését szolgálja, a korábbi módszerrel tett hatósági bejelentéseket rendszerint az adatok egyeztetéséhez szükséges kiterjedt levelezés követte, hiszen hivatalos úton csak a viszontazonosításhoz szükséges személyes adatok megadásával lehet ilyen ügyet intézni. Az űrlapon ezért minden személyes adatot meg kell adnia a bejelentőnek, akinek ráadásul Ügyfélkapu-azonosítóval is kell rendelkeznie, mely az elektronikus ügyintézéshez amúgy is előírás a legtöbb hivatalnál.
A spambejelentés módjának változásáról ugyanakkor elmulasztotta tájékoztatni a hatóság az internetes közösséget, illetve a sajtót. Az NHH honlapján október 13-án megjelent "Bővült az elektronikus ügyintézés és a fogyasztói tájékoztatás" című tájékoztatójában egy szóval sem említi a spambejelentéssel kapcsolatos változásokat, így aki múlt keddtől megpróbált e-mailt küldeni a hatóság által üzemeltetett fenti címre, automatikus válaszüzenetben arról értesülhetett, hogy a postafiók nem létezik.