hirdetés
hirdetés
hirdetés

Neked miért éri meg reklámosnak lenni?

Spielmann Gábor válaszol

„A borostás, furcsán viselkedő lesz az!” – azonosítja be a marketinges magában az ügynökségi csapat kreatívját. Ha netalántán van azonban egy account is a csapatban, aki maszkulin megfontolásokból lenne borostás, akkor újabb elsődleges kreatívjellegek segítenek még a junior brandmanagernek is.: lukas pulóver; véreres szemek(?); így vagy úgy, de furcsa cipő.
hirdetés
Hát ezért például jó reklámosnak, pontosabban kreatívnak lenni. Tudom, miről beszélek, mert voltam egy ki ideig a sales marketing oldalon. A fizetésemből is engedtem volna, hogy ne kelljen inget viselnem, de csak a nyakkendőt tudtam lealkudni. Egykori gyűlölt öltönyömet – bosszú! – most ülőpárna-tölteléknek használom.

Persze a 9-es buszon is láttam már rongyos, szőrös, furcsa embert, aki Mahart-sapkában szidta a komcsikat. Ettől még nem lesz valaki kreatív. (Remélem, nem egy öreg szövegíró volt.) Mindenesetre nagyon jó, hogy nem kell öltönyöznünk, és ezt ki is használjuk.

Azután jó kreatívnak lenni másért is. Banális dolgokra gondolok: már egy-két hónap után konkrét, kézzel fogható, szemmel látható, füllel hallható eredménye van a munkánknak. Olyan, amilyen. De van. Az igazi eredmény persze korrekt – bruhaha –, utólagos hatásvizsgálatból derülne csak ki. De az nincs.

Azután jó az is, hogy nem kell mindig állásinterjún piacozni magunkkal, miközben mégis mindig más cégnél dolgozunk. A jó kreatív egy kicsit itt is, ott is marketinges.

És persze ott van az alkotás öröme. Ezt csak a hipokriták és a tehetségtelenek tagadják. Az evés, ivás, koitusz, kakilás négy testőre mellé – jó társaságba – felvenném az alkotást is. Az összes valaminek a testbe bejutásához vagy onnan kijutásához kapcsolódó érzet, jutalom. Input-output. Az alkotásnál is pontosan ez történik, csak szellemi síkon.

Végül pedig – hátha a jövő kreatívjai is olvassák – ott vannak Belzebub szagtalan papírfecnijei, ha esetleg új pulcsit akarnál venni.

Spielmann Gábor, kreatív­igazgató, Sylva
a szerző cikkei

hirdetés
Hozzászólások (22 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Lehet hogy megint gyerekmentés kell???!!!

"Átlépte a szudáni határt a csádi hadsereg
MTV Híradó 2005 december 20, kedd
A csádi hadsereg fegyveresei szudáni területre átcsapva fölszámolták zendülők fészkeit, akik a hét végén egy csádi határtelepülésre támadtak. Ahmat Allam-Mi
csádi külügyminiszter közleményében tudatta, hogy a csádi katonák a lázadók üldözése közben léptek szudáni területre...."





#
Szerintem ha megírnád a sztorit még érdekes is lehetne, hacsak Vujity Trvko hamarabb le nem csap, mondjuk folytatásos blogban...?
#
ja, es otthon sajnos nem tudok senkit megmenteni, meg magamat sem, szori, de majd megoldodik otthon is a helyzet, itt elkepeszto korulmenyek kozt talaltam BOLDOG!!! embereket,
otthon meg unatkozo szarhaziakkal van tele roszadomb, tisztelet a kivetelnek, de olyat nem ismerek, ezert is elnezest, de ez is csak egy velemeny, torolheto, felejtheto.
#
a gyermekmunka ellen hajtok epp, es a kotelezo oltasert, mert bar embernek szive joga ujabban eldonteni, ad e a gyerekenek, vagy nem, szerintem ez orvos nelkul nem eldontheto. itt
meg pl egy csomo olyan oltas nincs - most epp Burmaban - ami a feherember altal behozott betegsegek ellen jo, illetve nem alkalmazzak, viszont a ... markaju cuccokat (reges, jo fej
voltam?) itt csinaljak 11 eves gyerekek, nap 200 forintnak megfelelo osszegert, nap 14 oraban. hat igy. most hazamegyek karacsonyra, aztan jovok vissza. ennek legalabb van ertelme,
persze, nem lazadasbol csinalom, csak kurvara elegem lett, es fellazadtam magam ellen :))
#
Hát csak mert itthon is van még kiket menteni:-), de persze Szudánban biztos többet lehet, meg gondolom ott durvább a helyzet, csak érdekelt, ennyi.
És hogy mentettél gyerekeket és mi elől vagy kik elől?
#
Hat azt, hogy elmentem szudanba gyerekeket menteni.
De miutan mindet megmentettem, most nyitok egy netcafet kambodzsaban (nem vicc), karacsonyra hazamegyek, leadozom, ami maradt, aztan jovok vissza. no para, csak meguntam magam,
es igy alalkult, miert?
#
Ed, mit jelent az hogy elmentél Szudánba gyerekeket menteni?
#
és milyen jól tetted. kiléptél ebből a sekélyes hazai reklámszakmából...
#
minden el fog tunni...
#
valamennyi topik halott.
mindenki bunos.
#
Jobbat mondok: eletben tartok egy halott topikot szudanbol, es ez nagy dolog
#
Bocs, leleptem Szudanba gyermekeket menteni, azt hiszem, jol dontottem, nektek meg sok sikert, ha rajovok, miert eri meg kreativnak (nem reklamosnak) lenni, meg jelentkezem, addig
have fun, es bocs az ekezetekert, de itt nem vannak.

e
#
szerintem nyugodtan mondhatsz neveket. ahogy en is nyugodtan mondhatok, ha oda jut. velemeny lehet. rola. rolad. akarkirol. akarmilyen. es a velemeny le is irhato. egesz nyugodtan.
es nev is leirhato. a velemennyel.
ne tarts semmitol. gyerunk a lecsoba. b****i.
fa
#
bocs, kivettem a szexoldal linkjét.
#
Ez is tipikus egyébként, "A banner halála" topik, azaz a tény, hogy valaki betolta a hirdetését egy szakmai fórumra megmozgat minden jelenlévőt, mindenki
köpköd vagy protestál, meg minden ami ehhez a műfajhoz elengedhetetlen, de senkit nem érdekel az, hogy közben egy baseball ütő áll ki az ánuszából.
Nem érdekel valakit egy kis szakszervezeti mozgalom, nevek nélkül, földalatt, még mielőtt a kötelező bejelentések elkenik mindannyiunk száját, hm? Mert ilyen
helyzetben tárgyalásról szó sem lesz, ha valakinek vannak ezzel kapcsolatban ilyen illúziói, hanem sima ultimátum, talán. Kell? Nem kell? Kell másnak, tele az utca
"reklámszakemberekkel", akik ötödennyiért ugyanezt megcsinálják, és ez jelen pillanatban nem költői túlzás, hanem puszta tény, kivéve, hogy nem
"ugyanazt" fogják csinálni (tapasztalat), hanem mást, de ötödannyiért, az igaz is lehet.

Mindegy, látom, ez nem érdekes téma, hanem akkor:

"Olyan cuki weboldalt láttam, www…...hu, én nem is tudtam, hogy ilyenek is vannak, ahogy barangoltam a neten, ha valakit érdekel, és akar hirdetni is rajta, írjon
nekem: ferike@.....hu"
#
Ja, meg még azért is "kurvajó" kreatívnak lenni, mert te leszel az első, akit az ostoba üv. ig kirúg, ha nem elég a pénze évvégén pulykára, mert elvitte az
új Volvója. Azt sem értem, hogy egyesek hogy a pélóba "vezethetnek" céget, miközben azt sem tudják, hány emberre lesz szükségünk két hónap múlva. egyik
héten embert keresnek, bővülő csapatukba, a másik héten létszámot építenek erősen lefelé. mintha nem is emberekről, hanem raktárkészletről lenne szó. és ez
rettenetesen szánalmas, vérlázító és demotiváló tud lenni, annyira szívesen írnék ide 3 nevet, de nem tehetem, szori, majd kötetlenebb, kevésbé szakmai fórumon
eltolom viccesen a tüskét, az viszont tuti, addig zene
#
Nehéz kvescsön!
Hiszen sztem egy csomó kreatív gimnáziumban vesreket írt, vagy festegetett, vagy rajzolt, vagy valahogy elindult a művészi vonal felé.
Aztán rájöhetett, hogy művész nem lehet vagy nem éri meg annak lenni.
Aztán kell a pénz meg ez egy munka, megélehetés stb..
Ugyanakkor egy határeset is, mert nagyon érdekes keveréke a biznisznek, meg a közlési vágynak, meg a művészetnek...
Talán megoldhatatlan soktényezős egyenlet..
#
akkor legy olyan, hogy szoktasd ra magad a jo hirdetesek elfogadasara, es valoban tekintsd szakmai partnernek az ugynokseget. akkor reklamosoknak meg jobban megeri majd
reklamosoknak lenni.
a tenyeredbol fogunk.
kedves Ugyfeloldal.
#
Hihetetlenül, fantesztikusan jó volt olvasni ezt a töméntelen érdekfeszítő hozzászólást, nekem nagyon bejön, ha így rámborítják a frankót!
Már nem is bánom annyira, hogy az ügyféloldalon maradtam. :)
#
Szerintem egyre kevésbé éri meg ebben az országban kreatívnak lenni. Elnmézést, aki nem ért egyet, de akkor is elmondom, hogy egyre kevesebb szükség van itt kreatívokra,
a szó "kreatív" értelmében. az ügyfeleknek nem kell a kreatívkodás, ők biztonságos hirdetéseket akarnak elsősorban, amelyek elsősorban eladnak, másodsorban
szórakoztatnak talán, de nem feltétel, ha az első teljesül. (igen, van kivétel, természetesen) A fesztiválok egyszerűen a vicc kategóriát erősítik, scam reklámok,
erőlködő ötletek, amelyek valahogy brífen vannak, és egy kampányos legjobbak, azaz egy jó kampánnyal már lehetsz a legsikeresebb Mo-n, érdemes róla énekelni akár.
Mintb a magyar foci, kérdés, hogy az MTK, az Újpest, vagy a Fradi a legokésabb magyar, de az nem kérdés, hogy a Dimamó X, vagy bármelyik külföldi jobb mindnél.

Ennek ellenére naponta kihajtod magadból a lelket, várod a nagy elismerést, amelyért hharcolni nehezebben tudsz mint más, hisz "csak" kreatív vagí, aki folyton
lóg, drogozik, és egyáltalán mit akar? Aztán eléred azt a fizetéskategóriát, amelyet már nem akarnak kifizetni, és így mire tapasztalt, rutinos arc leszel, de nem
tudtad megszerezni a jelen pillanatban említésre érdemes néhány kreatív igazgató pozíció egyikét mehetsz nyugdíjba, mert amíg bochkor gábor életben van, senki más
nem vezethet vicces műsort főműsoridőben, hisz ő már ott van, gyökeret vert. és mert te nem értesz semmihez ezen kívül. vagy csinálhatsz saját ügynökséget, erre
azért olyan rengeteg példa nem adódott, ugye.
részemről ennyi, másrészről még ennyi sem.
#
Tisztelt olvasok ...

A kérdésre saját véleményem szerint hosszas és leírhatatlan választ lehetne adni ... de megpróbálom.
Mielött még megtévesztenék valakit illetve a szerzőt nemvagyok szakmabeli csak szeretnék -e szakmai irányzat felé orientálódni.Hosszas tanakodás után sem tudtam
rájönni mi is az én célom, levezettem magamban mire is vagyok képes mit is szeretnék.Rengeteget láttam - emberek, csajok, buli,szegénység gazdagság,kultúrák és célok.
A legelső ami biztossá vált bennem és életem mozgató rugójává vált az az hogy alkossak hisz az ember legfőbb adottsága az alkotásképesség, iskolában vagy
társaságban akaratom ellenére mindig felhívtam magamra a figyelmet az egyéni vicceimmel, nyíltságommal, közvetlenségemmel újszerű ötleteimmel érveléseimmel kissebb
túlzással képes voltam meggyőzni az embereket körülöttem az igazamrol ha még hülyeség is volt az :) . Össze gyurtam eme tulajdonságaimat és arra lukadtam ki nekem
valamit közölnöm kell az emberek fele mint egy emléknek ki kell adnom magambol a sok sok képet hangot ami másnak élménnyé válhat. Tehát ennyi ... én is szívesen
látnék iskolákat vagy bármi infot erről a dologrol...
Tisztelettel G. Árpád
#
És még azért is jó kreatívnak lenni, mert ha mégis felveszem az öltönyöm, akkor az account lányok is szóba állnak velem a partin, nyakkendőben pedig komoly esélyeim
vannak a médiás csajoknál.

A kreatív lányok pedig, hát, azokat nem lehet kiszámítani...

Valaki a munkáról esetleg?
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés